PIC styring af Peltier element

Jeg er ved at konstruere en opstilling til en audio forstærker, hvor
jeg vil bruge et peltier element. Men det skal være en stabil temp.
der kan aflæses på et display og også gerne en regulerbar styring af
temp.
Lidt ligesom en Weller loddekolbe. Jeg ville gerne prøve med en PIC
som en ven har en brænder til. Men jeg ved ikke helt hvordan
konstruktionen skal se ud. Har nogle godt kendskab til PIC's der kan
komme op med forslag?

Hilsen Michael

Re: PIC styring af Peltier element

Du kan selvfølgelig godt bruge en PIC til at lave en styrespænding til
elementet, men jeg tror det bedste og det nemmeste ville være at lave en
analog reguleringssløjfe, hvis du da virkelig ønkser en konst. temp og ikke
ønsker de store fejl i forhold til den ønskede temp. Husk på at din
forstærkers temperatur ændrer sig med belastningen. Reference værdien til
sløjfen kan du da evt. lave med en PIC og en D/A hvis du vil kontrollere den
digitalt!

--
Morten

Site Timeline