PIC-programmering - råd søges

Jeg skal til at begynde med det PIC-'sjov' og har prøvet et par måneder !

Jeg har rodet lidt med MPLAB og lavet lidt der i asm, men synes det går for langsomt med udviklingen, og specielt skræmte det mig, at man ikke sådan 'bare lige' kan bruge de almindelige regningsarter (+-*/) og da slet ikke på større tal.

Jeg har så nu prøvet en PicBasic Pro - det synes jeg nu ikke er særlig meget bedre - selv om det er lidt nemmere at 'regne' så er det stadig noget bøvlet noget at f.eks. skrive en interrupt-rutine - det skal stadig foregå i asm !

Er den eneste vej frem at bruge asm for at opnå den ultimative kontrol over PIC'en ?

- og så må man bare finde sig i den noget fladere læringskurve !

Vil nogen give et par råd ?

Mvh KS

Reply to
KS

eller prøv SourceBoost

Det er et IDE, der anvender c2c (delmængde af ANSI C)

Der er 15 dages prøve tid. Startede selv her. Den er _meget_ nem at gå til

/Simon

Reply to
Simon Børresen

"Simon Børresen" skrev i en meddelelse news:4149dd6a$0$214$ snipped-for-privacy@news.sunsite.dk...