PIC programmering igen igen

Findes der et program som gør det særdeles let at programere de meget brugte
PIC kredse?? Jeg kunne tænke mig et program hvor man undgik at skulle sætte
sig ind i prigramsproget. Simpelt hen med en menu hvor der er en række
felter, der skal udfyldes for de mulige funktioner. Hvis nogen har kendskab
dertil, så vil jeg gerne høre derom.
På forhånd tak.

Børge

Re: PIC programmering igen igen

Ah, så du vil programmere uden at lære at programmere først?

Det findes nok ikke, ud over i startrek, men der er et par år til vi
kommer der til;)

Så vidt jeg kan se har du to valgmuligheder:
1) Lær et sprog og lav programmet selv.
2) Få en eller anden til at lave det for dig.

Det er altså ikke så slemt at lære at programmere, det er sjovt (mest
når det virker) og så kan det bruges bagefter.

Hvad er det du er ved at lave? måske findes det i forvejen...

Re: PIC programmering igen igen

Det, du søger er et sprog man kan bruge uden at have lært at tale først ?

-lyder lidt umuligt...

Bo //

Re: PIC programmering igen igen

Hej.
der findes et grafisk udviklings værktøj.
http://www.actum.com /
Jeg har prøvet programmet og det virker, med de medfølgende eksempler er
det rimelig nem at bruge.

MVH
Brian Lassen

Re: PIC programmering igen igen

Hej.
Det nærmeste jeg har set, er familien "PICAXE".
Det PICS's indeholdende en lille Basic-fortolker
og som kan progammeres et utal gange i en
meget simpel form for basic-lignende.
Søg på Google, - der er meget om dette.
mvh
Torkil

Re: PIC programmering igen igen
brugte
sætte
kendskab

Måske er Flowcode programmering noget for dig.
http://microcontrollershop.com/product_info.php?cPath14%8&products_id52%7

Jeg har aldrig selv prøvet det, blot set reklamer for det i div.
elektronikblade.

Herhjemme kan jeg se at eekit sælger det.

Umiddelbart er en af de største ulemper ved denne type programmering at
koden fylder en del mere end hvis den var skrevet i assembler eller f.eks.
C.
Men hvis du vil lave simple ting er det sikkert ganske fint og nyttigt.

Mvh
Gert K.

Re: PIC programmering igen igen
Det ser da interessant ud - det kan da både lave intrrupt mm.
Er der nogen, som bruger programmer og dermed kan sige lidt mere om det ?
Det koster jo ikke alverden, men alligevel .... hvis det alligevel ikke duer
!

Hvordan har du set, at koden er "oppuste" man kan jo ikke compilere den i
testudgaven ?

Mvh KS

Re: PIC programmering igen igen
duer
Jeg har ikke set at koden er oppustet, dog er det meget almindeligt at en
"high-level language" compiler ikke kan lave så tæt/hurtig kode som hvis
det var skrevet i assembler.

Dette betyder jo ikke at det er ubrugeligt, som jeg skrev, jeg kender intet
til programmet, har blot i elektor set noget omkring dette program.

Men kig evt. på producentens hjemmeside, der er bl.a. et forum
hvor du måske kan få svar på dine spørgsmål.
www.matrixmultimedia.com/

Mvh
Gert K.

Ps. lad vær' med at top-poste, det gør indlæggende sværere at læse!

Site Timeline