PIC programmering

Jeg har nu prøvet at anvende MPLAB og kodet i maskinkode, men det er for
bøvlet når jeg nu vil til at arbejde med matematik m.m.

Jeg har tidligere programmeret store projekter i mange varianter af BASIC,
herunder VBA, VB og VB.NET og Kompas/Turbo-Pascal.

Hvad skal jeg vælge, når nu jeg skal til at begynde og det skal gå hurtigt -
og det skal vel helst kunne arbejde sammen med MPLAB eller ...?

Mvh KS

Re: PIC programmering
hurtigt -
Personligt anvender jeg PicBasic som kan anvendes sammen med MPLAB:
http://www.picbasic.org/filedb/pafiledb.php?action=category&id=7

Re: PIC programmering

Hvor får man en udgave uden begrænsninger ?

Mvh

Re: PIC programmering

hurtigt -

Jeg anvender HiTech Pic C compiler sammen med MPLAB. De 2 produkter er godt
integrerede med hinanden. C er klart nr. 1 til at lave programmer hvis det
skal gå hurtigt.

--
Tom

Re: PIC programmering
godt
Er det den C, som følger med i dag, hvis man køber f.eks. PICStart ?

Hvor får man ellers fat i den ?

Mvh KS

Re: PIC programmering

det

HiTech har en hjemmeside, men søg på google ellers havner du på den forkerte
side. Jeg mener et eller andet sted på deres ufattelig dårlige side kan du
downloade C compileren som vist bare har den begrænsning at den kun virker i
30 dage.
Hvis du køber PicStart så får du IKKE C-compileren med, den koster jo 3.500
Kr.

--
Tom

Re: PIC programmering
3.500
Der følger nu faktisk en C-compiler med ved køb af PicStart, men der er så
nok ikke HiTech's.

Mvh

Re: PIC programmering
Det er dog et mararidt at vælge blandt alle de tilbud !

Det er som om de har deres egne IDE'er - hvad skal man have fat i, som kan
integreres og bruges DIREKTE fra MPLAB ?

Mvh

Re: PIC programmering

Som jeg skrev så virker Hitech C compileren DIREKTE med MPLAB og det VIRKER.
Har selv brugt det i årevis uden problemer og compileren er rimelig effektiv
til at lave kode der ikke fylder meget og jeg har ej heller fundet fejl i
compileren.

--
Tom

Re: PIC programmering

jeg startede med PIC for godt 1 år siden, fand det bedste (fordi det er
billigt :) at bruge en xWisp fra http://www.voti.nl/jal/index.html

det er super super nemt, han har også lavet sit eget programmering sprog,
men må sige hvis du ikke har lyst til at rode med asm og stuff for bare at
lave en array så brug PROTON+ Compiler som er en basic compiler, den er
faktisk total det sammen som Pic Basic, jeg havde bare nogle problemer med
PIC basic og fandt at denne virkede 100% med min xWisp.... og hey mener jeg
købte min programmer for ca. 35 EU..

enu en nice ting med xWisp er at man kan nemt lave inciruit programming..
men tjek den ud det er det hele værd..
han sælger også PIC-mirco og igen meget billiger end noget andet sted jeg
har set.... en 877 ca 8 EU :) nice..

Mads

Re: PIC programmering
jeg
Jeg HAR nu en PicStart (opdateret til seneste nye model) programmer og den
er jo integreret/betjenes via MPLAB.

Hvor meget af det du taler om, skal jeg så have fat i ? og kan det så
overhovedet bruges sammen med MPLAB og PicStart ?

Det er selvfølgelig tiltalende, at det er freeware - det er altid godt, men
kan det bruges sammen med MPLAB og PicStart ?

Mvh KS

Re: PIC programmering

du kan sagtens bruge PicBasic pro (evt download en demo), den laver en .HEX
fil som du bare uploader til din pic via din picStar... må ærlig indrømme
har aldrig set en PicStar så kan ikke hjælpe dig der, men hvis du ikke gider
kode i C eller ASM så er PICBasic super super nice.. okay det fylder lidt
mere på din PIC, men det er super minimalt...

sprog,
at
med
programming..