PIC programer til linux

Er der nogle her der har nogen erfaring med PIC programmer til linux,
det skal helst være en der er kabel kompatibel med PIP-02 eller
en parallel AN589
har prøvet picprog-1.1 men den kan ikke se min AN589 programmer
eller kan ikke open serial device,
nogle godeforslag !!!!!
/Carsten

Re: PIC programer til linux

Har den bruger du kører programmet som, læse/skrive-adgang til porten?

Re: PIC programer til linux

Prøv i første omgang at logge ind som root, og se om du kan køre
programmet. På den måde kan du få klarlagt, om det er nogle rettigheder på
din serialport, som forhindrer dig i at køre programmet som normal bruger.

--
Mvh.
Lennart

Re: PIC programer til linux

Har prøvet med følgende som root
#picprog -d=p16f84 -p=com:3f8

PICPROG version 0.16 - (C) 1999-2002 Aurelien Jarno
GPL PIC Programmer

ERROR: cannot open serial device.

hvad kan vi uddrage at det ??
/Carsten

Re: PIC programer til linux

Tja, umiddelbart ikke så meget ;) Et rent gæt; har du kontrolleret din
serialports indstilling i BIOS?

--
Mvh.
Lennart

Re: PIC programer til linux

den fungere udmærket hvis jeg booter i dos og bruger PIP-02
så porten fejler intet :-)
/Carsten

Re: PIC programer til linux

Nu hentede jeg lige selv programmet og har lige siddet og kigget lidt på
dokumentationen. Det ser ud til at din parameter -p=com_3f8 er forkert.
Under Linux hedder serialdevicene jo ttyS0 til ttyS9. Hvis jeg skriver
(som root):

# picprog -d=p16f84 -p=com:/dev/ttyS0
#
# PICPROG version 0.16 - (C) 1999-2002 Aurelien Jarno
# GPL PIC Programmer
#
# ERROR : Programmer not detected !
#

Og det er jo en fejlmeddelse som man kan forholde sig til ;-)

--
Mvh.
Lennart

Re: PIC programer til linux

Prog 84 er meget konfigurerbar, bla. benforbindelserne kan byttes om
som man har lyst.

--

Mvh Per K. Hansen

Re: PIC programer til linux