PIC-processor - soft/hardware

For et par år siden legede vi med PIC-processorer fra www.microchip.com da
jeg studerede på Nordjyllands Erhvervsakademi.

Nu kunne jeg egentlig godt tænke mig at komme igang med det igen.

Nogen der ved hvor man kan købe processorerne og det nødvendige hard/-
software der skal til for at brænde sit program over i den?

Links til relevant materiale modtages meget gerne.

--
Mvh.
Rene' Godskesen

Den nyeste generation af PIC hedder PIC18, og som kan købes mange steder.
Den den findes der en freeware compiler hos microchip. Samtidig findes der
også en tredigeparts ICP (Broccoli18), se
http://home.earthlink.net/~davesullins/software/pic18f.html .
Tid tidliger PIC findes der et have af forskellige løsninger, se f.eks
http://www.demotech.dk /

--
Hilsen Mikkel
------

Hej Rene

Kig pE5%:

http://da.wikipedia.org/wiki/PIC

Af brE6%nder er der ogsE5%:

USB og seriel port PIC BrE6%nder (K149D):
http://eekit.dk/product.asp?product3D%2415&page3D%1

Software/firmware til brE6%nderen opdateres hele tiden og kan flashe mang=
e20%
fra 18f-serien (check hvad der understF8%ttes inden du kF8%ber 18f chips)=
:

Micropro Windows software for PIC programmers K128, K149, K150 and K182:
http://www.ozitronics.com/micropro.html

mvh/Glenn

Re: PIC-processor - soft/hardware
Tak for hjælpen.

Jeg checker de oplyste links så jeg kan komme igang  :-)

--
Mvh.
Rene' Godskesen