PIC priser?

Hvor får man fat i alm PIC kredse til rimelige priser?

Mvh
   Roberto

Re: PIC priser?

I små mængder ved www.microchip.com som samples, ellers kan jeg i
mellemstore mængder (10-20 stk. og opefter) anbefale forhandleren
"Segor" (www.segor.de), deres porto er ikke urimelig til DK, og de har
masser af andet gejl.

/Thomas

Re: PIC priser?

Takker. 50kr/stk er for meget :)

Mvh
   Roberto

Re: PIC priser?
Øh hvafforn kreds skal du bruge

ChipMIK

Re: PIC priser?

Jeg så bare at Brinck tog 50kr for 1 alm 16f84

Mvh
   Roberto

Re: PIC priser?

Ja, man lader normalt priserne stige, når man gerne vil have en kreds til at
forsvinde fra markedet. 16F84 er meget gammel, og microchip anbefaler at man
ikke bruger den til ny konstruktion. Derfor er den dyr. Og det bliver ikke
bedre i detail handel.

Bo //

Re: PIC priser?

Så er problemet bare at brinck ikke ligefrem har det store udvalg i
MCUer :(

Ud over PIC16F84 (som er de dyre hos brinck) har de nogle billige... og
skulle man så tro det var meningen netop de skulle blive i produktion?

Det ved jeg nu ikke, det er nogle gamle 12C50X de sælger billigt... :(

--
Venlig Hilsen
Michal

Re: PIC priser?

Hvilken kreds ville du anvende hvis den skal ha' en håndfuld analoge indgange og
en 10bit adc?

Jeg har en håndfuld I2C thermofølere der også skal på, men det bliver nok lavet
i software.

Mvh
   Roberto

Re: PIC priser?
indgange og en 10bit adc?
lavet i software.
16f8xx har kun 2 analoge, ellers brug externe adc.
Hvis du bestiller er jeg også interesseret, har tidlige spurgt i denne tråd.
Erik

Re: PIC priser?

ved 25stk kan jeg skaffe dem for:
16f84-04: 38.50+moms
16f84-20: 42.00 + moms
16f876:40.00 + moms
Erik

Re: PIC priser?

Ved Segor koster de 35,- med moms (16%),

40,- med moms,

og 53,- atter med moms.

Så pånær den sidste så er Segor billigst.

/Thomas

Re: PIC priser?

Tja porto og ekspeditionsgebyr oveni, jeg nævnte bare hvad priser jeg
kunne
få dem til, køber da gerne billigere
Erik

Re: PIC priser?

Det ser ud til at i har fundet nogle dyre steder at handle, til den pris jeg
kan købe dem til vil det være en god forretning at sælge dem videre for
25,00 Kr. pr. stk. ved 25 stk. (skal lige kontakte sælger for at undersøge
om prisen passer eller om der er tale om en fejl).

--
Hilsen
   Peter N Petersen

Hvis det er tilfældet, gider du så ikke undersøge prisen på nogle
DS89C4x0 (2,3,4,5) i DIP- (efternavn starter med M) eller PLCC-hus
(efternavn starter med Q)?

/Thomas

Re: PIC priser?
jeg
undersøge

Det ser ikke ud til at de har dem.

--
Hilsen
   Peter N Petersen

jeg
undersøge

http://www.maxim-ic.com/quick_view2.cfm/qv_pk/2963
DS89C420 fåes som gratis samles
http://www.maxim-ic.com/quick_view2.cfm/qv_pk/4078
Det samme med DS89C430, -440 og -450.

--
mvh / regards

Christian

Re: PIC priser?

Ja, men hvis du vil have 20 stk. begynder det at tage tid at udfylde
deres formularer :)

/Thomas

Re: PIC priser?

OK, det kan jeg godt se.

--
mvh / regards

Christian

Re: PIC priser?
jeg
Jeg aftager gerne nogle stykker hvis vi kan finde sammen om et indkøb.
Erik

Re: PIC priser?
Hejsa,

www.pc-elektronik.dk: 30,75+moms, enkeltstykspris