pic og dråbetæller

Hejsa

Jeg overvejer at lave noget display-værk hvor man bla. skal kunne aflæse
benzin-forbrug.
Jeg har  tænkt at lave det sådan at benzinen løber igennem en form for
dråbetæller der f.eks giver en puls for hver 10ml (eller.. whatever) der
løber igennem, og sender pulsen til en pic..

Nogen der kender noget fabrikat der kunne være egnet, og også gerne en pic
der er egnet til formålet. Det hele skal helst være så småt så muligt da der
ikke er ret meget plads til monteringen.

Mvh
René

Re: pic og dråbetæller

Martin

Re: pic og dråbetæller

3? Hvad er den 3. til? En form for returløb?

- Lars

Re: pic og dråbetæller
Hej Lars,

Ikke at jeg lige kender modellen, men det lyder rigtigt, for de flowmålere
der blot har slanger ind og ud kan ikke bruges ved de karbureringer der
kører med overtryk og returløb (der bruges mindre end der pumpes frem og
resten smides tilbage). Det er jo kun den saft der faktisk forbruges der
skal tælles.

Men med en flowmåler er det ret ligegyldigt om controlleren har 6 eller 100
ben, det er alligevel måleren der sluger pladsen.

--
Venlig hilsen,
Søren

Jo, men der ville man vel have en flowmåler mere i systemet. Min bil,
diesel, har returløb fra højtrykspumpen og ville nok opføre sig
mærkeligt hvis jeg satte den 3. studs til returløbet fra flowmåleren.
Jeg ville under alle omstændigheder skulle have to siddende, men kan man
mon så blot blænde den 3. studs af på citron-måleren?
Jeg søgte en flowmåler for et par år siden, men fandt ikke nogen der
kunne måle i det område jeg skulle bruge til en pris jeg havde lyst til
at betale for et hobbyprojekt.

- Lars

Re: pic og dråbetæller
Hejsa
Nu skal den godt nok ikke bruges i en bil men på min scooter (måske ;-) )
Men dit forslag lyder da meget fornuftigt.
Hvad signal smider sådan en ud ? l/min eller måler den bare det antal liter
der løber igennem ?

Mvh
René

Re: pic og dråbetæller

Så er det ikke noget problem. Jeg har en billig flowmåler fra conrad
liggende - og et eller andet sted også et lille diagram med lidt elektronik
til at lave et signal der kan bruges til en alm. cykelcomputer.

Dvs man bruger cykelcomputeren som display, og har derved næsten nem adgang
til funktioner som aktuelt forbrug, maks forbrug og samlet forbrug...

Prøv at google efter "possi spritmesser" - det gjorde jeg lige igen og
(genfandt) følgende:
http://www.possi.de/spritmesser/spritmesser.html
http://www.enduro-stammtisch.de/module/spm.htm

/A

Re: pic og dråbetæller

Aflæs hver gang indsprøjtningsdysen åbner, og find ud af hvor meget der
kommer igennem hver gang.

--
mvh / regards

Christian

Re: pic og dråbetæller
Din ide duer ikke, trykket ændrer sig med belastningen, og
indsprøjtningstiden ændrer sig også. Den 3. tilslutning på flowmåleren i BX
er til returløb.

Martin

Site Timeline