PIC istedet for PEEL?

Jeg sidder og roder med en RAM udvidelse til en Amiga 500 og jeg skal bruge
en adressedekoder.Kan en PIC16F876A ved 20 mhz kunne klare opgaven, når
Amiga'ens bus kører 7 mhz? Hvis den kører 14 mhz? Eller skal jeg bruge en
PEEL, som den oprindelige gjorde? Og hvordan får jeg hul på det? Hvilken
brænder, chip og software, skal jeg i såfald bruge?

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Re: PIC istedet for PEEL?

Du kan ikke bruge en PIC. det er en processor, der afvikler
instruktioner, og det tager tid. Først skal den stå og kigge på om
adressen på bussen ændrer sig. Så skal den beslutte, hvad, der skal
gøres, og først derefter kan den vippe med udgangsbenene.

Brug en peel, eller andet programmerbart logik.

Find evt een, der kan brænde den for dig. Det kan  de fleste
eprombrændere klare. Softwaren er svjh grat-is, og kredsene koster ikke
ret meget.

Bo //

Re: PIC istedet for PEEL?

Jamen den ligger på bordet og er lige til at sætte til...

Det må jeg jo så igang med.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Re: PIC istedet for PEEL?
bruge

Tror ikke du kan bruge en Pic. til ret meget i den sammenhæng, prøv at tænke
lidt over hvor mange instruktioner din pic skal bruge til at:
1) Læse input fra port.
2) Decode det.
3) Overføre til port.

Så brug du bare en PEEL.

--
Hilsen
   Peter N Petersen

Du kan ikke bruge en PIC som adressedekoder. Den er alt for langsom, så du
kan ikke få timingen til at passe.
En løsning med en PEEL, PAL, GAL eller ligende vil være fint.

Re: PIC istedet for PEEL?
Det lyder da spændende. Hat du et link til diagram ?
Alternativt (for at få noget til at virke uden brænder) kan du måske
bruge 74xx kredse til at lave dekodningen med?

Ellers:
http://gurumeditation.se/product_info.php?products_id44 %

/TK

Re: PIC istedet for PEEL?

Gid jeg havde... har brugt den halve nat begravet i datablade og med scobet
tilsluttet nede i bugen på Amigaen. Det er en RAM udvidelse jeg allerede
har, men som mangler Gary adapteren, så jeg kan bruge mere end de første
512 kb.

Ja... men det er jeg for doven til ;-)

Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Re: PIC istedet for PEEL?
SE5% kan det vel hE5%nd tegnes :-) ? og sendes ? :-) please.

Re: PIC istedet for PEEL?

Jaja... har sat en post-it note på skærmen. Scanner noterne, næste gang jeg
får sat scanneren til.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Re: PIC istedet for PEEL?
Jubiiiiiiii :-).

Re: PIC istedet for PEEL?

bruge
PEEL ? Er de ikke ophørt med at producere dem ?
Men ellers er der jo et hav af programmerbare kredse idag der enddog er
benkompatible med PAL/PEELs. Og såvidt jeg ved ligger der diagrammer frit
tilgængeligt på nettet til brændere med gratis software. Det er bare at
hanke op i Google og hente skidtet ned.

Re: PIC istedet for PEEL?

Hvorfor tror du det ?

Du kan selv hanke op :-)