PIC "brænder"

Jeg står og skal bruge en seriel enhed til at programmere PIC'er med! Jeg
syntes bare ikke jeg har lyst til at bruge mine surt-tjente penge på en Pro
Mate II eller lign. Jeg havde tænkt på at benytte mig af denne her
http://www.lancos.com/prog.html som jo kan erhverves helt gratis! Er der
nogle der har erfaringer med denne og det tilhørende software? Jeg ville
meget gerne kunne blive ved med at skrive programmerne i MPLAP, men kan jeg
så bare bruge den hex fil som mpasm.exe genererrer og brænde den ned i
PIC'en med ovenstående brænder?

Nogen der kender til andre alternativer til de dyre brændere?

Mvh.

--
Morten

Re: PIC "brænder"
Du kan også den endnu simplere JDM (Jens Madsen) programmer. PRøv google
  med: JDM og pic16fF84. Softwaren kan ic-prog 1.05 eller pony-prog

mvh Eric
-----------------

Re: PIC "brænder"

Jeg har lige købt mig en brugt PICStarter Plus, og er lidt i tvivl om
hvilken udgave af MPLAB
jeg skal gå i gang med - hvad har du brugt til nu ?

Mvh KS

Re: PIC "brænder"

    Brug nyeste 5.xx den er ik så god under win2k osv... men fino.

    Jeg har brugt den til de 3 PICstartPlus der ligger over i skuffen og
trækker støv (måske man sku sælge ud)... og til JDM stikket fra Olimex (
5?).... ICD-1 fra CCS.

    Men hvis du vil slippe for at skifte når du her snart køber din ICD-2
(Ka kun anbefales) så brug MP 6.43 så er du inde i rytmen.

    VH
    Lars Molnit

Re: PIC "brænder"

Jeg bruger pt. 6.40.....men jeg bruger ikke så mange andre funktioner end
editoren, asembleren og så simulatoren. Skal til at geninstallere spanden
her i dag og så regnerjeg da med at hente 6.43.

Hvor meget måtte du slippe for den og hvor har du købt den?

MVh.

Morten

Re: PIC "brænder"

Hvad mener du med moduler? C kompiler og lign. har jo altid kostet.....men
det er jo sikkert ikke det du mener :-/

Hmmm det var måske en ide at finde en brugt en! Den kan programmere de
fleste (om ikke alle) PIC uC'er right?

Mvh.

--
Morten

Re: PIC "brænder"

Ja den er ganske simpel det kan jeg godt se....den anden tiltaler mig dog
mere da der er mulighed for at udbygge med et hav af adaptere. Men kan jeg
bare tage hex filen som der genereres af mpasm.exe og brænde den direkte
over i pic'en ?

Mvh.

--
Morten

Re: PIC "brænder"

ja

--
 for at svare direkte send til mrnews(snabel-A)tiscali.dk
 erstat "(snabel-A)" med "@"