Pic 12c508 vs 12c509

Jeg har ikke voldsomt meget forstand på elektronik men jeg har et PicStart
plus sæt fra Microchip af og jeg har en hex fil fra en Pic 12c508 men jeg
har desværre kun 12c509 chip. Så vidt jeg ved er 12c508 og 12c509 ens men
chippen virker ikke efter jeg har brændt den.

Spørgmålet er så : Er de chip ens og koden virker ikke eller er de ikke ens
og derfor virker chippen ikke.

Mvh
  Kim Johansen

Re: Pic 12c508 vs 12c509
Den Sun, 9 Jan 2005 23:01:46 +0100, "Kim Johansen"

De er ens, bortset fra ROM og RAM størrelsen.

Har du brændt den som 12c509?

--
Jens   OZ2JP   callto://jensep

Which version of the truth would you like to hear?

Re: Pic 12c508 vs 12c509
Hej

Tak for svaret.

Ja jeg har brændt den som en 12c509. Så må det være programmet der er noget
galt med. Men tak for hjælpen begge 2.

Re: Pic 12c508 vs 12c509

Hvis de var ens havde de haft samme nummer :-)

Der ER ens, bortset fra at 12C509 har dobbelt så meget RAM og dobbelt så
meget programhukommelse som 12C508. Dit forsøg burde virke, så det må være
programmet der er noget galt med.

mvh.
Erik Klausen

Re: Pic 12c508 vs 12c509

Bare lige for at være helt tjekke.......er dine kontrol bits sat så det
matcher hardware opsætning og software? Clock, WDT osv.....? Husk også at
ændre hele projektet i MPLAP til 12c509, ved ikke om de nævnte kontrolbits
ligger samme på samme adresser som ved 12c508.

Desuden mener jeg der i MPLAP er en de-assembler....måske ikke verdens
bedste...men det burde da kunne give dig et indblik i om programmet starter
rigtigt/forkert.

--
Morten

Site Timeline