Phono Indgang i musikanlæg "brummer".

Hej.

Jeg har et E6%ldre JVC anlE6%g (10 E5%r gammelt vel), som jeg gerne via et
stereophono kabel spiller musik fra min PC'er over. Nu er der dog sket
det, at nE5%r jeg sE6%tter kabelet i anlE6%gget og skruer lidt op for
anlE6%gget sE5% kommer der en svag "brummen" i hF8%jttalerne, som sE5%
bliver hF8%jere jo mere du skruer op for anlE6%gget (ik hvis du skruer op
pE5% pc'en).
Jeg har prF8%vet med nye kabler, stik og en anden pc, sE5% er ved hjE6%lp
af udelukkelses-metoden kommer frem til at det mE5% vE6%re indgangene i
anlE6%gget der er noget galt med.

Er der nogle kloge musikanlE6%g/elektronik-mennesker der har en idE9% til
hvad der kan vE6%re galt - og om det kan afhjE6%lpes? (jeg ved da hvordan
jeg tE6%nder en loddekolbe og lign...)

Svar modtages med kyshE5%nd,
V2E%h.
Kasper

P2E%S.: Har forsF8%gt at puste og stF8%vsuge omkring indgangene i anlE6%gget
for at undgE5% at det var stF8%v der var problemet.
(HE5%ber det her er rigtige gruppe - mit problem passede bedste pE5%
denne gruppes beskrivelse)

Re: Phono Indgang i musikanlæg "brummer".
Jeg har et ældre JVC anlæg (10 år gammelt vel), som jeg gerne via et
stereophono kabel spiller musik fra min PC'er over. Nu er der dog sket
---cut---

Nu skriver du Phono. Mener du så pladespiller ?
Hvis du gør, så har du vel husket den ekstra stelledning fra pladespilleren
og til forstærkeren.
Hvis ikke du har, tja så har du brum.

Re: Phono Indgang i musikanlæg "brummer".
Hvis du med "Phono" mener pladespiller indgang, så drop det det bliver
aldrig godt.
Men hvis det er en alm. linie indgang du bruger (f.eks. AUX) skulle det nok
kunne virke.
Jeg tror det brum du får skyldes, at computeren ikke har jordforbindelse. Er
den tilsluttet en kontakt med jord ?

Tom

Re: Phono Indgang i musikanlæg "brummer".
Hej.

Sorry - det er Aux indgangen jeg anvender pE5% mit anlE6%g. Dvs. lyden
fra min bE6%rbare pc sendes ind af Aux indgangen i mit JVC anlE6%g.
StrF8%madapteren til min bE6%rbare har ikke jord-stikket sE5% det er ikke
relevant. Desuden har det virket i mange E5%r - men pludselig begyndte
det at brumme - sE5% tror ikke det er fordi der skulle mange jord.

Men tak for budene - andre gode idE9%er?

V2E%h.
Kasper :)

Re: Phono Indgang i musikanlæg "brummer".
Hej Kasper

Brummer det også når der ikke er sat et kabel til AUX indgangen ?

Mvh Max

Re: Phono Indgang i musikanlæg "brummer".
Hej

Nej det gF8%r det ikke - det er fF8%rst nE5%r jeg sE6%tter AUX kablet i
indgangen.
Og samtidig skal kablet altsE5% ogsE5% sidde i pc'en.

Til Karsten:
Det har som nE6%vnt virket altid, men lige pludselig gF8%r det ikke - ej
heller med andre pc'er. Tror derfor det bF8%r vE6%r muligt at undgE5% helt
(beklager misforstE5%elsen med phono - det er aux indgangen).

Til 3. mand:
Jeg har ik kigget ind i anlE6%gget endnu - ville lige hF8%re folkens
herinde, hvad jeg skulle kigge efter. Men du foreslE5%r altsE5% at
manglende stel forbindelse, enten i form af ledning eller mE5%ske
sprE6%kket kondensator, kan give den notoriske brumme lyd?

ForelF8%big tak igen,20%
V2E%h
Kasper

Re: Phono Indgang i musikanlæg "brummer".
Hej Kasper

Fejlkilden er højest sansynlig at stikket i din PC har mistet
sin stelforbindelse. (stik knækket af print i lodning fejl)

Mvh Max

Re: Phono Indgang i musikanlæg "brummer".
Hej igen.

Det er jeg ret sikker pE5% det heldigvis ikke er. Dels har jeg testet
med en anden bE6%rbar og dels har jeg skiftet lydkortet ud i min egen
bE6%rbare.
Men mE5%ske i er inde pE5% noget med stel i anlE6%gget? mE5% se om det er
til at E5%bne ..

v2E%h.
Kasper

Re: Phono Indgang i musikanlæg "brummer".
Hej.

For at lave en lille opfF8%lger. Jeg fandt EFTER at have skilt skidtet
ad og bl.a. pustet for stF8%v og sat anlE6%gget sammen igen, ud af, hvor
brummenen kommer fra.

Det viser sig, at nE5%r jeg har mit coaxial kabel sat i indgangen til
radio fra mit radioudgang i vE6%ggen (STOFA) OG SAMTIDIG har sat et aux
kabel fra PC til anlE6%gs AUX indgang sE5% brummer det. Hvis man fjerner
et af kablerne i enten vE6%g/PC eller anlE6%g - ja sE5% forsvinder
brummen. Hverken anlE6%g eller PC (bE6%rbar) anvender strF8%mstik med jord
- kan det vE6%re derfor ? Hva' kunne man evt. gF8%re?

PE5% forhE5%nd tak igen :)
V2E%h.
Kasper

Re: Phono Indgang i musikanlæg "brummer".

Det der sker er at du jorder din PC gennem signalkablet og tunerens stel
og videre ud gennem stofas antennekabel.

Enten skal du have en jordforbindelse til din computer, ellers skal du
have isoleret tingene fra hinanden.

En lille isolationstranformer til stereo koster ikke meget, de fås i
mange bilstereoforretninger.

Re: Phono Indgang i musikanlæg "brummer".
Hej.

Tak for svar Klaus! Det lyder interessant. For lige at forstE5% det helt
rigtigt sE5% jeg kan forklare i butikken hvad jeg vil have. Det er
altsE5% en transformer som mit aux kabel fra PC lF8%ber ind i ...og sE5%
et nyt kabel ud af som render over i anlE6%ggets aux indgang? Er det
korrekt forstE5%et? :)

V2E%h.
Kasper

Re: Phono Indgang i musikanlæg "brummer".

Sådan en:
http://www.thansen.dk/product.asp?c62%3557214&n12%00267218&pn12%20423677

Re: Phono Indgang i musikanlæg "brummer".
Hej

Super duper - Jeg takker Klaus rigtig mange gange - og ogsE5% andre.

V2E%H
Kasper

Re: Phono Indgang i musikanlæg "brummer".
Er det i begge sider ? Har du E5%bnet forstE6%rkeren for at se efter en
overrevet ledning til stel ? Sidder der en lille kondensator fra den
"varme" leder til stel ?

Re: Phono Indgang i musikanlæg "brummer".

PC'en afleverer et liniesignal lige som f.eks. en CD player. Du hverken skal
eller må anvende phono ind på din forstærker - altså hvis du vil undgå brum.
Karsten H. Jensen