Phillips video vil ikke tænde

Jeg har en Philips VR501 (3 år gammel Turbodrive) som ikke vil tænde. Den
står i standby og viser ur. Hvis jeg trykker to gange på standby knappen, så
giver kapstan motoren et ganske lille ryk, ellers sker der intet. Hvis jeg
sætter et bånd i loades det, sløjfes ind og maskinen går uigenkaldeligt i
standby. Jeg kan så manuelt køre kassetten ud igen med loading motoren. Hvis
jeg tager strømmen af maskinen (uden bånd i) og sætter strømmen til igen
kører den et par sekunder med loadingmotoren (retning bånd ud) men forbliver
i standby.

For et par måneder siden havde den samme fejl, men dengang gik det i sig
selv igen. Nogen ideer til den ?

Mvh
/Jens

Re: Phillips video vil ikke tænde

Jeg _mener_ det er TurboDrive der sidder en lille spindel i, til højre foran
kapstanen, med forbindelse til et stort kurvehjul. På den plejer det 45
graders tandhjul til højre at flække, så det glider på akslen ved
belastning. Det har fat i et andet 45 graders tandhjul på en aksel der går
bagud om til loadingmotoren, det kan også være det. Man plejer at skifte
begge dele.

--
Ulrik Smed
Denmark, Aarhus

Re: Phillips video vil ikke tænde
foran

Tjae det har jeg også set... mener sådan et kit koster 25 kr ved telmo...
der får man både den lange og korte aksel

Kasper

Re: Phillips video vil ikke tænde

Kunne vel være dårlige lytter i psu'en... men tror det dog ikke...

Du kunne lige varme lytterne op med en hårtørrer ved udgangen af psu'en og
se om det ændrer noget.....

Ellers kunne det være nogle af alle de kontakter der sidder rundt
omkring....

men jeg tror der er andre herinde der bedre kan svarer... (jeg plejer at
kassere dem hvis det ikke er psu'en)

Kasper

Site Timeline