Philips TV ved at "himle" ?

Hej NG.

Den sidste uges tid har billedet på mit TV (Philips 28GR5731) "klappet
sammen" til en vandret skarpt lysende streg kort tid efter at jeg har tændt
det.  Kun ganske kortvarigt, 1 sekundt, så er billedet igen normalt. TVét er
ca. 10 år gammelt, men vil godt beholde det lidt endnu.

Hvad skyldes fejlen mon, og hvor skal jeg søge efter den ?

(Er elektronikker, men med HF-kommunikation som speciale, og meget lidt
erfaring med TV).

Håber på lidt hjælp.

Venlig hilsen, Frank.

Re: Philips TV ved at "himle" ?
Formentlig nogle kolde lodninger i vertikaldelen.
MVH Lars Arup

Re: Philips TV ved at "himle" ?
I meddelelse: 45db90ec$0$934$ snipped-for-privacy@dread12.news.tele.dk

Hvis du følger ledningerne fra afbøjningsspolen som sidder omkring
billedrørshalsen skulle du komme i nærheden af henholdsvis
billed(vertikal)afbøjning og linieafbøjning (som også er med til at generere
højspænding)

MVH Per

Re: Philips TV ved at "himle" ?
Hej!

Det tror jeg umiddelbart godt Lars er klar over ;o)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Philips TV ved at "himle" ?

Jamen Kim, man skulle næsten tro du kendte mig :)

Jeg har et mere spændende problem som du gerne må hjælpe mig med, se i
dk.teknik.tv+video.

MVH Lars Arup