Philips TV kun "lysende" skærm !!

Hej.  Vi er på camping i Spanien og har vores philips tv med. Model:
19PFL5602D/12.

 I går forsvandt ethvert billed fra TVét og der vises kun en "lysende"
skærm.  Ingen billeder overhoved. Heller ingen reaktion på skærmen når jeg
betjener fjernbetjeningen (jeg kan se på en indikatorlampen på tvét at
fjernbetjeningen "modtages" af TVét, men ingen reaktion på skærmen.

Ligegyldig hvilken knap jeg trykker på fjernbetjeningen sker der intet på
skærmen. Har prøvet at betjene på knapperne på selve TVét, samme negative
resultat.  Har prøvet at tage strømmen fra TVét og vente et minuts tid.
tænde igen.  Samme resultat: en "død" skærm som er fuldt oplyst. (altså
modsat "sort skærm").

Er det mon "stået af" eller er der noget jeg kan gøre for at få liv i det
igen ???

Venlig hilsen, Frank.

Re: Philips TV kun "lysende" skærm !!
Det er kun lysrørene som er tændt, selve skærmen er ikke tændt, vil ikke
regne med at det er strømforsyningen den er gal med, da lysrørene får
højspænding via strømforsyningen, men strømforsyningen leveres gennem 4-6
udtag, så der er en mulighed for at nogle af udtagene ikke levere hvad de
skal, ellers også at det er selve kortet der styre skærmen eller en smd
sikring, kan være mange ting.

[...]

Hej Kenneth og tak for dit svar.

Om 2 dage når vi er kommet frem til vores bestemmelsessted vil jeg tage
bagklædningen af TVet for at se om jeg umiddelbart kan se et problem.

TVet har øverst i hele dets bredde køleribber hvorfra varmen kommer op
igennem.  Nu hvor fejlen er opstået er køleribberne i den ENE side helt
kolde, hvor i mod varm i den modsatte side. (højre set forfra).  Der plejer
at komme ca. lige meget varme op i hele TVets bredde!

Er elektroniktekniker men med meget lille kendskab til den moderne
TV-teknik, men er vant til at reparere elektronisk udstyr (HF
kommunikation) - så håber jeg kan få lidt flere "fiduser" at gå efter.

Venlig hilsen, Frank

Re: Philips TV kun "lysende" skærm !!
Her er en service maunal lc7.2e_lb_312278517172.pdf det hjælper
forhåbntligt lidt

http://www.electronica-pt.com/index.php/component/option,com_remository/Itemid,34/func,startdown/id,13443/

Wiljan

Re: Philips TV kun "lysende" skærm !!

Tak Wiljan, super.

Har down loaded 107 sider manual, så nu er der lidt at kigge på.  Tak for
hjælpen.

v.h. Frank

[...]

Hej, Frank

Strømforsyningen sider i den ene side, hvorfor kun varme op der. Du kan
kigge på printet, enten forsyningen eller hovedkortet, der skulle gerne stå
spændingen på diverse udgange, men det meget forskelligt fra model til
model.

/Kenneth

Site Timeline