Philips BClever uden strøm

Halløj.

Har lige haft sat min Philips BClever SV1 projektor til (den har stået
stille et års tid). Efter en halv times tid, mens jeg var væk, gik den ud og
der lugtede en kende af varm elektronik. Der er intet lys i standby lampen
(som normalt), og den reagerer ikke på noget som helst.

Hvor tror i fejlen ligger? Lampen ser umiddelbart pæn ud. Jeg har en
formodning om at man ikke er i tvivl når den er sprunget? Er det
strømforsyningen? Har haft den åbnet, og der sidder en mel(?)fyldt sikring,
uden tegn på at være sprunget (ved ikke om det kan ses på den type).

Pft.

- Martin

Re: Philips BClever uden strøm
Hej Martin.

Du kunne jo tage et instrument og måle sikringen. Sådan til en start. Hvis
den er sprunget er der jo en årsag til det.
Den årsag skal du så have fundet.
Ligeså hvis sikringen dur.
Det kan man ikke vide uden at undersøge det nærmere.

--
MVH.
Finni

Re: Philips BClever uden strøm

Du har helt ret.. Ville bare lige høre her om det kan ses på en sådan
sikring om den er sprunget.

Tidligere ejer snakkede noget om, at den havde en defekt hvor den ikke altid
ville tænde. Så skulle den stå et par timer, og så kørte den igen. Men er
ikke sikker på det er samme fejl jeg har nu (har ikke oplevet det før).

Jeg splitter den ad igen i morgen hvis ikke der er kommet liv i den.

- Martin

Re: Philips BClever uden strøm

Så fik jeg målt på sikringen. Den var sprunget. Jeg havde en magen til
liggende, som røg i med det resultat at den spyttede et lyn ud, og der er
røget et par smd komponenter og en stump printbane i strømforsyningen. Jeg
giver op, og sætter den billigt til salg i løsdelegruppen. Om ikke andet er
der en pære med en del timer tilbage.

Hvis nogen herinde er interesseret kan man skrive til mig privat.

- Martin

Site Timeline