Philips 32pw6322

Står med sådan et Philips 32pw6322/11

Der sad en kondensator (2420) ved højspændingstrafoen, som er brændt helt væk. Men jeg kan ikke finde ud af hvad den hedder.

Kan jo dårligt gå ud fra at den som sidder ved siden af (2433) er magen til. Den hedder HR R, 102K, 3KV, Cm9D (Cm9D er dog kun hvad jeg tror der står)

1000pF +/-10% 3000 Volt

er jeg dog ikke sikker på at der står... kan dårligt tyde det, men er det ikke noget i denne her stil?

1000pF +/-10% 3000 Volt

På forhånd tak...

Flemming Jensen

Reply to
<parkvej

Så sæt det ned ;-)

Iflg. manualen er både 2420 og 2433 på 1.5nF 2 eller 3kV i en MD1.2E i 32". Da du åbenbart har en 1nF i istedet kan 2420 også meget vel være 1nF.

Uanset hvad kan det ikke skade at prøve med en 1nF og evt. en 1.5nF og se om billedet ser rigtigt ud. Det vil ændre en lille smule på højspændingen og du vil se mere af billedet ved en for lav værdi og mindre ved en for høj. Dog er det marginalt ved så små udsving.

Da chassiet er et MD1.2E kan du også risikere, at en FET i den anden ende af den store køleplade (modsat ende af der hvor BUen sidder) er kortsluttet, så undersøg den med et ohmmeter. Den skal måle stort set afbrudt...

Jeg kan ikke huske transistorens navn, men den er ikke så kritisk mht. erstatninger.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"God bless the american smallblock"
Reply to
Kim Voss Schrader

Okay... Takker for det hurtige svar.

Har netop bestilt begge slags kondensatorer hos den lokale tv-reperat=F8r. Hmm... Den FET f=E6tter, m=E5 jeg jo s=E5 se om jeg kan finde. Er ikke helt klar over hvordan s=E5dan en ser ud.

Vender frygteligt tilbage... :-)

Mvh. Fl.Jensen

PS. Ved godt at det ikke er skrevet efter nyhedsreglerne, men med denne her googlegroup, kan jeg ikke rigtigt f=E5 det til at st=E5 anderledes.

Reply to
jensen.flemming

snipped-for-privacy@gmail.com skriver:

En transistor...

Nej, den skodder indtil du får trykket på "vis valgmuligheder" og "Besvar"...

Intet problem :o)

Det er en transistor i TO-220 hus og det er en MOS-FET. Men det er altså ikke sikkert den er istykker...

Nå hov, det er _min_ sætning ;o)

Tja, bortset fra du ikke har quotet mit svar er alles vel in ordnung?!

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"God bless the american smallblock"
Reply to
Kim Voss Schrader

Yeps!! Har jeg skam regnet ud... :-) Men jeg jo ikke lige s=E5 hardcore som mange af jer andre. I ved jo hvordan s=E5dan noget stads er opbygget. Jeg er bare almindelige d=F8delig industrielektriker, og er mere hardcore i andre ting. Men kan godt lide at bev=E6ge mig lidt ud over faggr=E6nsen. Men det kan I jo heller ikke vide... :-)

Det pr=F8vede jeg s=E5 denne gang. Tak for hj=E6lpen med det.... :o)

Reply to
jensen.flemming

[...]

Kim Voss Schrader skrev:

=E5 ikke

Mon ikke ogs=E5 at jeg finder den. Kan bare godt lide at g=E5 med b=E5de livrem og seler. :-) Som jeg skrev til klaus, s=E5 er jeg ikke s=E5 hardcore inden for dette omr=E5det.

Sorry!! Det er jeg skam frygtelig ked af. Skal aldrig ske mere... (tror jeg da ikk!!) *G*

Hehe.... S=E5 virker det med googlegroup for mig ogs=E5. T=E6nk at man skulle opleve det. :-D

Reply to
jensen.flemming

snipped-for-privacy@gmail.com skriver:

Okay :-)

Ja, men jeg var ikek klar over om du vidste, hvad en FET var....

Jeg er bare ganske almindelig dødelig elektronikmekaniker, der arbejder med store vindmøller til daglig :-)

Velbekom...

Hmmmm... Ham radimekanikeren som jeg kender, er sku ikke helt stabil. Har ringet til ham flere gange nu, og han vender ikke tilbage. Har kikket p=E5 nettet efter de kondensatorer, men kan kun finde dem p=E5

1nF. Selv hos RS, hvor vi ellers har konto p=E5 mit arbejde, har de ikke den p=E5 1,5nF. S=E5 jeg kommer nok til at skifte begge to med 1nF eller hva?? De skal vel helst v=E6re ens ikke?

PS. Har forresten ogs=E5 s=E5dan en B&o MX3000 hos ham radiomekanikeren, men kommer nok til at hente det igen, da han har haft det i 7 uger nu. :-( Kommer nok selv til at kikke lidt p=E5 det.

Mvh. Flemming

Reply to
jensen.flemming

Du kan finde dem hos

og de skal helst være lige så store som dem der allerede sidder.

7 uger for at lave en MX3k? Ja, få den hentet igen...!
--
Mvh, Kim Voss Schrader

"God bless the american smallblock"
Reply to
Kim Voss Schrader

Hej Kim.

lige s=E5

Takker for dit link. :-) Faktisk ringede ham radiomekanikeren som jeg omtalte, og han havde s=F8reme skaffet kondensatorerne til mig. De er nu sat i, og billede buer i siderne.... Det er godt nok med dem p=E5 1nF, s=E5 m=E5ske det hj=E6lper med dem p=E5 1,5nF? Kender du foresten et sted hvor man kan finde en okay remote til det her philips? For det vi har kan ikke indstille kanalerne. (sikkert en fra et andet tv)

, men

Kommer

Ham radiof=E6tteren fortalte at han nu havde skiftet lytter i det omtale mx3000, og at der var en transistor i et eller andet sikkerhedskredsl=F8b, som var g=E5et for ham nu 4 gange. Han havde vist ogs=E5 pr=F8vet at skifte h=F8jsp=E6ndingstrafoen. Ved sku ikke rigtigt om det er sandt ellert om han bare giver mig en sladder. S=E5=E5=E5..... Ville det overhoved hj=E6lpe hvis jeg selv fik det hjem. :-/

Flemming Jensen

Reply to
jensen.flemming

Hej!

snipped-for-privacy@gmail.com wrote: >

Nej, du skal have lavet øst-vest fejlen! Der sidder nok en transistor på en køleplade i nærheden af BUen. Check denne... Skal have "direkte" forbindelse til en relativt stor spole.

Tja, du kan købe en hos Pc-Elektronik - få fat i en rIR9864 eller evt. Philips' egen multi...

Hmm, sikkerhedskredsløb - det har jeg aldrig været ude for... Er det ikke BUen han taler om?

Kun hvis du kan fikse det :-)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"God bless the american smallblock"
Reply to
Kim Voss Schrader

=E5 en

indelse til

Nu sidder jeg sku med lidt d=E5rlig samvitighed, for jeg har jo ikke lige f=E5et tjekket den transistor. Sagen er nu at efter det har k=F8rt i en dags tid, s=E5 er hele sk=E6rmen blevet r=F8d og sort i farverne.... :-/ Har det mon noget med den at g=F8re??

. Philips'

K=F8bte en philips universal remote fra el-giganten, og den kan sku komme i menuerne. Samtidig kan den programeres til mange andre m=E6rker ogs=E5. Den tager 3 forskellige apperater. Dejligt!!! Selvom jeg godt nok er br=E6ndt lidt varm p=E5 en sunwave fra Hifi-klubben. :-)

Flemming.............

Reply to
jensen.flemming

Hej!

snipped-for-privacy@gmail.com wrote: ...

Nej, det er kun mht. billedets buede form.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"God bless the american smallblock"
Reply to
Kim Voss Schrader

Okay.... Det var da s=E5 meget godt. :-) S=E5 m=E5 jeg heller lige tjekke for lidt d=E5rlige lodninger. Har ellers gjort det en gang (s=E5dan lidt hurtigt). Eller hvad er der ellers der kan lave det nummer med farven?

Mvh. Flemming

Reply to
jensen.flemming

Hej!

snipped-for-privacy@gmail.com wrote: >

:)

Tja, hvis det er fordi en grundfarve mangler så skal du først og fremmest igang på billedrørsprintet. Et skop ville være rart at have...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"God bless the american smallblock"
Reply to
Kim Voss Schrader

Kim Voss Schrader skrev:

mest igang

Det er som om, at den overmodulerer den r=F8de farve. Fandt ud af at der er en stor modstand, som bliver meget varm i forhold til de andre. g=E5r ud fra at det er den r=F8de farve. Fandt ogs=E5 en afbr=E6ndt 1Kohms p=E5 omkring 0,5 -0,6 watt. Den skiftede jeg, men der er stadig ligemeget blus p=E5 den r=F8de. Der kom ogs=E5 s=E5dan nogle gitterstriber p=E5 billede efter at jeg skiftede den. Jeg har haft de der ic=E9re og transistore ude og sammenligne, som sidder p=E5 billedr=F8rsprintet, og s=E5 vidt jeg kan se er de okay.

Flemming

Reply to
jensen.flemming

Hej!

snipped-for-privacy@gmail.com wrote: >

Modstanden i sig selv er næppe den røde farve ;-)

Er det den store modstand som går til den røde kanon i billedrøret? Følg banen til CRT-soklen - er det Kr?

Yrk, det begynder jo at lugte af defekt billedrør :( Hvad laver denne modstand?

Du kan ihvertfald lege med billedrørsprintet. Der sidder tre ens kredsløb - et pr. farve.

--
Mvh, Kim Voss Schrader
Reply to

Hehe... Johhh... Det er den faktisk. Rødbrun. :-D

Sad godt nok og kikkede en del på de ting der stod, men kunne ikke lige gennemskue hva der var hvad. Kr.. altså rød. Hva står de andre så for, og hvordan hænger forkortelsen lige sammen?

Fik et råd fra en gammel radiomekaniker, som kommer som montør på mit arbejde, og han nævnte noget om at måle om der var ens spænding på alle tre farver. Men jeg ved sku ikke lige hvor jeg skal måle det henne. (man burde kunne gå til sådan noget tv-rep på aftenskole....) Han snakkede også om noget om en skal der måske lå og kortsluttede inde i billedrøret.

Havde også i første omgang den ide, at bytte komponenterne fra den kredsløb med et af de andre. Målte lidt på de små zenerdioder, eller hva de nu er. Går ud fra at det er det, da de ligner det jeg har lært om dem. :-) Orange med lidt sort i enden. Hvordan tjekker man sådan nogen? Der er kun gennemgang en vej ikk, og så åbner eller lukker de ved en bestemt spænding eller hva? Og så er jeg vel næsten nødt til at have et diagram, for at vide hva det er for nogen jeg har, for det kan jeg jo ikke læse på dem.

Mvh Flemming Jensen

Ps. Sorry Kim..... Klikkede lige på den forkerte knap. :-/

Reply to
<parkvej