Philips 32pw6322

Står med sådan et Philips 32pw6322/11

Der sad en kondensator (2420) ved højspændingstrafoen, som er brændt helt
væk. Men jeg kan ikke finde ud af hvad den hedder.

Kan jo dårligt gå ud fra at den som sidder ved siden af (2433) er magen til.
Den hedder HR R, 102K, 3KV, Cm9D (Cm9D er dog kun hvad jeg tror der står)

1000pF +/-10%  3000 Volt

er jeg dog ikke sikker på at der står... kan dårligt tyde det, men er det
ikke noget i denne her stil?

1000pF +/-10%  3000 Volt

På forhånd tak...

Flemming Jensen

Re: Philips 32pw6322
Hej!

Så sæt det ned ;-)

Iflg. manualen er både 2420 og 2433 på 1.5nF 2 eller 3kV i en MD1.2E i 32". Da
du åbenbart har en 1nF i istedet kan 2420 også meget vel være 1nF.

Uanset hvad kan det ikke skade at prøve med en 1nF og evt. en 1.5nF og se om
billedet ser rigtigt ud. Det vil ændre en lille smule på højspændingen og du vil
se mere af billedet ved en for lav værdi og mindre ved en for høj. Dog er det
marginalt ved så små udsving.

Da chassiet er et MD1.2E kan du også risikere, at en FET i den anden ende af den
store køleplade (modsat ende af der hvor BUen sidder) er kortsluttet, så
undersøg den med et ohmmeter. Den skal måle stort set afbrudt...

Jeg kan ikke huske transistorens navn, men den er ikke så kritisk mht.
erstatninger.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"God bless the american smallblock"

Re: Philips 32pw6322
Okay...   Takker for det hurtige svar.

Har netop bestilt begge slags kondensatorer hos den lokale
tv-reperatF8%r.
Hmm... Den FET fE6%tter, mE5% jeg jo sE5% se om jeg kan finde. Er ikke
helt klar over hvordan sE5%dan en ser ud.

Vender frygteligt tilbage... :-)

Mvh. Fl.Jensen

PS. Ved godt at det ikke er skrevet efter nyhedsreglerne, men med denne
her googlegroup, kan jeg ikke rigtigt fE5% det til at stE5% anderledes.

Re: Philips 32pw6322

En transistor...

Nej, den skodder indtil du får trykket på "vis valgmuligheder" og
"Besvar"...

Re: Philips 32pw6322

Yeps!! Har jeg skam regnet ud... :-)
Men jeg jo ikke lige sE5% hardcore som mange af jer andre.
I ved jo hvordan sE5%dan noget stads er opbygget.
Jeg er bare almindelige dF8%delig industrielektriker, og er mere
hardcore i andre ting. Men kan godt lide at bevE6%ge mig lidt ud over
faggrE6%nsen.
Men det kan I jo heller ikke vide... :-)
Det prF8%vede jeg sE5% denne gang. Tak for hjE6%lpen med det.... :o)

Re: Philips 32pw6322

Okay :-)

Ja, men jeg var ikek klar over om du vidste, hvad en FET var....

Jeg er bare ganske almindelig dødelig elektronikmekaniker, der arbejder
med store vindmøller til daglig :-)

Velbekom...

[...]

Intet problem :o)

Det er en transistor i TO-220 hus og det er en MOS-FET. Men det er altså ikke
sikkert den er istykker...

Nå hov, det er _min_ sætning ;o)

Tja, bortset fra du ikke har quotet mit svar er alles vel in ordnung?!

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"God bless the american smallblock"

Re: Philips 32pw6322

Mon ikke ogsE5% at jeg finder den. Kan bare godt lide at gE5% med bE5%de
livrem og seler. :-) Som jeg skrev til klaus, sE5% er jeg ikke sE5%
hardcore inden for dette omrE5%det.

Sorry!! Det er jeg skam frygtelig ked af. Skal aldrig ske mere... (tror
jeg da ikk!!) *G*

Hehe.... SE5% virker det med googlegroup for mig ogsE5%. TE6%nk at man
skulle opleve det. :-D

Re: Philips 32pw6322
Hmmmm... Ham radimekanikeren som jeg kender, er sku ikke helt stabil.
Har ringet til ham flere gange nu, og han vender ikke tilbage.
Har kikket pE5% nettet efter de kondensatorer, men kan kun finde dem pE5%
1nF.
Selv hos RS, hvor vi ellers har konto pE5% mit arbejde, har de ikke den
pE5% 1,5nF.
SE5% jeg kommer nok til at skifte begge to med 1nF eller hva?? De skal
vel helst vE6%re ens ikke?

PS. Har forresten ogsE5% sE5%dan en B&o MX3000 hos ham radiomekanikeren,
men kommer nok til at hente det igen, da han har haft det i 7 uger nu.
:-(
Kommer nok selv til at kikke lidt pE5% det.

Mvh. Flemming

Re: Philips 32pw6322
Hej!

Du kan finde dem hos http://www.pc-elektronik.dk , og de skal helst være lige så
store som dem der allerede sidder.

7 uger for at lave en MX3k? Ja, få den hentet igen...!

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"God bless the american smallblock"

Re: Philips 32pw6322
Hej Kim.

Takker for dit link. :-)
Faktisk ringede ham radiomekanikeren som jeg omtalte, og han havde
sF8%reme skaffet kondensatorerne til mig.
De er nu sat i, og billede buer i siderne.... Det er godt nok med dem
pE5% 1nF, sE5% mE5%ske det hjE6%lper med dem pE5% 1,5nF?
Kender du foresten et sted hvor man kan finde en okay remote til det
her philips?
For det vi har kan ikke indstille kanalerne. (sikkert en fra et andet
tv)

Ham radiofE6%tteren fortalte at han nu havde skiftet lytter i det omtale
mx3000, og at der var en transistor i et eller andet
sikkerhedskredslF8%b, som var gE5%et for ham nu 4 gange. Han havde vist
ogsE5% prF8%vet at skifte hF8%jspE6%ndingstrafoen.
Ved sku ikke rigtigt om det er sandt ellert om han bare giver mig en
sladder.
SE5%E5E5%..... Ville det overhoved hjE6%lpe hvis jeg selv fik det hjem.
:-/

Flemming Jensen

Re: Philips 32pw6322
Hej!

Nej, du skal have lavet øst-vest fejlen! Der sidder nok en transistor på en
køleplade i nærheden af BUen. Check denne... Skal have "direkte" forbindelse til
en relativt stor spole.

Tja, du kan købe en hos Pc-Elektronik - få fat i en rIR9864 eller evt. Philips'
egen multi...

Hmm, sikkerhedskredsløb - det har jeg aldrig været ude for... Er det ikke BUen
han taler om?

Kun hvis du kan fikse det :-)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"God bless the american smallblock"

Re: Philips 32pw6322

Nu sidder jeg sku med lidt dE5%rlig samvitighed, for jeg har jo ikke
lige fE5%et tjekket den transistor. Sagen er nu at efter det har kF8%rt i
en dags tid, sE5% er hele skE6%rmen blevet rF8%d og sort i farverne....
:-/
Har det mon noget med den at gF8%re??
KF8%bte en philips universal remote fra el-giganten, og den kan sku
komme i menuerne.
Samtidig kan den programeres til mange andre mE6%rker ogsE5%. Den tager 3
forskellige apperater. Dejligt!!! Selvom jeg godt nok er brE6%ndt lidt
varm pE5% en sunwave fra Hifi-klubben. :-)

Flemming.............

Re: Philips 32pw6322
Hej!

Nej, det er kun mht. billedets buede form.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"God bless the american smallblock"

Re: Philips 32pw6322

Okay.... Det var da sE5% meget godt. :-)
SE5% mE5% jeg heller lige tjekke for lidt dE5%rlige lodninger. Har ellers
gjort det en gang (sE5%dan lidt hurtigt).
Eller hvad er der ellers der kan lave det nummer med farven?

Mvh. Flemming

Re: Philips 32pw6322
Hej!

:)

Tja, hvis det er fordi en grundfarve mangler så skal du først og fremmest igang
på billedrørsprintet. Et skop ville være rart at have...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"God bless the american smallblock"

Re: Philips 32pw6322

Det er som om, at den overmodulerer den rF8%de farve.
Fandt ud af at der er en stor modstand, som bliver meget varm i forhold
til de andre. gE5%r ud fra at det er den rF8%de farve.
Fandt ogsE5% en afbrE6%ndt 1Kohms pE5% omkring 0,5 -0,6 watt. Den skiftede
jeg, men der er stadig ligemeget blus pE5% den rF8%de. Der kom ogsE5%
sE5%dan nogle gitterstriber pE5% billede efter at jeg skiftede den.
Jeg har haft de der icE9%re og transistore ude og sammenligne, som
sidder pE5% billedrF8%rsprintet, og sE5% vidt jeg kan se er de okay.

Flemming

Re: Philips 32pw6322
Hej!

Modstanden i sig selv er næppe den røde farve ;-)

Er det den store modstand som går til den røde kanon i billedrøret? Følg banen
til CRT-soklen - er det Kr?

Yrk, det begynder jo at lugte af defekt billedrør :( Hvad laver denne modstand?

Du kan ihvertfald lege med billedrørsprintet. Der sidder tre ens kredsløb - et
pr. farve.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Philips 32pw6322

Hehe... Johhh... Det er den faktisk. Rødbrun. :-D

Sad godt nok og kikkede en del på de ting der stod, men kunne ikke lige
gennemskue hva der var hvad.
Kr.. altså rød. Hva står de andre så for, og hvordan hænger forkortelsen
lige sammen?

Fik et råd fra en gammel radiomekaniker, som kommer som montør på mit
arbejde, og han nævnte noget om at måle om der var ens spænding på alle tre
farver. Men jeg ved sku ikke lige hvor jeg skal måle det henne. (man burde
kunne gå til sådan noget tv-rep på aftenskole....)
Han snakkede også om noget om en skal der måske lå og kortsluttede inde i
billedrøret.

Havde også i første omgang den ide, at bytte komponenterne fra den kredsløb
med et af de andre.
Målte lidt på de små zenerdioder, eller hva de nu er. Går ud fra at det er
det, da de ligner det jeg har lært om dem. :-) Orange med lidt sort i enden.
Hvordan tjekker man sådan nogen? Der er kun gennemgang en vej ikk, og så
åbner eller lukker de ved en bestemt spænding eller hva?
Og så er jeg vel næsten nødt til at have et diagram, for at vide hva det er
for nogen jeg har, for det kan jeg jo ikke læse på dem.
Mvh  Flemming Jensen

Ps. Sorry Kim..... Klikkede lige på den forkerte knap. :-/

Site Timeline