Philips 32PW6005/01 (A10E)

Hej

Jeg har et fjernsyn på bordet, det er et philips 32PW6005/01 (A10E)

Den skifter periodisk over til EXT1.

Nogen der ved hvad det er der er skyld i det, mener selv jeg kan huske noget med painter og eeprom

-- Hilsen Peter N Petersen

Privat
Firma

Reply to
15kw

Det er painter chippen. Har selv haft et nøjagtig samme fejl...

Reply to
Anders Jacobsen

Hej!

15kw wrote:

Painterchip med 110% garanti. Dyr og svær at skifte...

Den er fine pitch, men der findes et svinertrick til at skifte den (jeg har skrevet om det tidligere).

EEPROMen behøver du ikke skifte i første omgang.

--
Mvh, Kim Voss Schrader
Reply to

"Kim Voss Schrader" skrev i news:442aeaa6$0$15786$ snipped-for-privacy@news.sunsite.dk

Så huskede jeg ikke helt galt.

har

Det er ikke det store problem at skifte den "har skiftet IC'er med mindre pin afstand"

OK

Tak for hjælpen til jer begge.

-- Hilsen Peter N Petersen

Privat
Firma

Reply to
15kw

Hej!

15kw wrote:

Hvad findes der med mindre, og i hvad? Anyway, du har da ret, med det rette udstyr er det hele jo let...

--
Mvh, Kim Voss Schrader
Reply to

Ah ja, det var tider :-) damn jeg har skiftet mange af dem QuickChip eller MagicSolder hed det jeg brugte, en anden form for lodetin man tilførte på alle benne på den gamle chip, bare så de alle kortslutter, det holdt det flydende i 10-20 sec, så man kunne nå at varme alt og pille ic'en af godt man havde en stereo lup :-)

15kw: Men ring lige til HN-elektronik eller tilsvarende philips-pusher og få en pris, så kan det være du har får lyst til at købe en A02E istedet

Jan Rasmussen - en gang fagmand, nu blot fusker :)

Reply to
Jan Rasmussen

Hej!

Jan Rasmussen wrote: ...

Jep, det har jeg også brugt til at skifte dem. Men det viste sig billigere at fjerne den gamle kreds med tråd plus alm. tin og at installere den nye med alm. tin og sugetråd :o)

En anden kompatibel IC til A10E'en eller hvordan?

--
Mvh, Kim Voss Schrader
Reply to

Et andet Chassis. også i low/mid range af philips'erne, kom vist ca samtidig med EM6 (high-end range)

åh ja philips, gammelt hæderkronet-mærke

mvh

Jan Rasmussen - stadig med en fuldt virkende K40'er

Reply to
Jan Rasmussen

Hej!

Jan Rasmussen wrote: >

Nå ja, du kommenterede jo prisen. De koster måske stadig ca. 600,- de der painteric'ere? En helt ublu pris for en skodkreds :(

Tja, nu skal man jo ikke glemme, at A10E'en er og bliver et billigchassis.

Har ikke et Philips ældre end MD2.23 :) Til gengæld har jeg fået tømt hytten for overflødige apparater :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader
Reply to