Philips 32PW6005/01 (A10E)

Jeg har et fjernsyn på bordet, det er et philips 32PW6005/01 (A10E)

Den skifter periodisk over til EXT1.

Nogen der ved hvad det er der er skyld i det, mener selv jeg kan huske noget
med painter og eeprom

--
Hilsen
   Peter N Petersen

Det er painter chippen. Har selv haft et nøjagtig samme fejl...

Re: Philips 32PW6005/01 (A10E)
Hej!

Painterchip med 110% garanti. Dyr og svær at skifte...

Den er fine pitch, men der findes et svinertrick til at skifte den (jeg har
skrevet om det tidligere).

EEPROMen behøver du ikke skifte i første omgang.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Philips 32PW6005/01 (A10E)

Så huskede jeg ikke helt galt.

har

Det er ikke det store problem at skifte den "har skiftet IC'er med mindre
pin afstand"

OK

Tak for hjælpen til jer begge.

--
Hilsen
   Peter N Petersen

Hvad findes der med mindre, og i hvad? Anyway, du har da ret, med det rette
udstyr er det hele jo let...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Philips 32PW6005/01 (A10E)

Ah ja, det var tider :-) damn jeg har skiftet mange af dem
QuickChip eller MagicSolder hed det jeg brugte, en anden form for
lodetin man tilførte på alle benne på den gamle chip, bare så de alle
kortslutter, det holdt det flydende i 10-20 sec, så man kunne nå at
varme alt og pille ic'en af
godt man havde en stereo lup :-)

15kw:
Men ring lige til HN-elektronik eller tilsvarende philips-pusher og få
en pris, så kan det være du har får lyst til at købe en A02E istedet

Jan Rasmussen - en gang fagmand, nu blot fusker :)

Re: Philips 32PW6005/01 (A10E)
Hej!

Jep, det har jeg også brugt til at skifte dem. Men det viste sig billigere at
fjerne den gamle kreds med tråd plus alm. tin og at installere den nye med alm.
tin og sugetråd :o)

En anden kompatibel IC til A10E'en eller hvordan?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Philips 32PW6005/01 (A10E)

Et andet Chassis. også i low/mid range af philips'erne, kom vist ca
samtidig med EM6 (high-end range)

åh ja philips, gammelt hæderkronet-mærke

mvh

Jan Rasmussen - stadig med en fuldt virkende K40'er

Re: Philips 32PW6005/01 (A10E)
Hej!

Nå ja, du kommenterede jo prisen. De koster måske stadig ca. 600,- de der
painteric'ere? En helt ublu pris for en skodkreds :(

Tja, nu skal man jo ikke glemme, at A10E'en er og bliver et billigchassis.

Har ikke et Philips ældre end MD2.23 :) Til gengæld har jeg fået tømt hytten for
overflødige apparater :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Site Timeline