Phase Linear 400 II

Jeg har fået fingre i en gammel sag af en effekt forstærker på 2 x
200W i 8 ohm
Phase Linear 400 II.
For nemmere at kunne reparere den ville jeg lige høre, om der er nogle
der ved hvor jeg kan finde et el-diagram til forstærkeren. Jeg har et
diagram til model 1 men jeg synes det adskiller sig noget fra model 2.
(Jeg var ikke heldig på dk.teknik.lyd)

Til den interesserede kan forstærkeren ses på:
http://www.phaselinearhistory.com/400seriesamp.htm

MVH Jesper Johnsen

Re: Phase Linear 400 II

Det ser ud til du kan købe en kopi af en komplet service manual til 16 USD
her:

http://www.servicemanuals.net/service.asp?brand=PHASE+LINEAR&mnumber=&pg_id=1&x23%&y=6

/ Hans

Re: Phase Linear 400 II
Hej Jesper!

Hmm! - Hvad skal du bruge diagrammet til? - Er der komponenter, som er
blevet afbrændt/ulæselige? - De 70'er forstærkere, som jeg har haft fingrene
i, har (for det meste) være temmelig ligeud-af-landevejen...

Hvis du ikke kan finde et brugbart diagram, så kunne jo (i første omgang)
forsøge at cheke alle transistorne, dioder samt lytter og evt.
trimmemodstande og giv hele væsnet en række friske lodninger...

Spændende veteran (positivt ment!)

Hilsen
Lars

Re: Phase Linear 400 II

fingrene

Jeg så røgen, så ja, han mangler et diagram med komponentværdier på... :-)

MVH
  Thomas

Re: Phase Linear 400 II

Hvis i skal videre med den, så for jeres egen skyld få fat i en service
manual. Den er lavet i flere udgaver med varianter af transistortyperne. Pas
specielt på med erstatningstyper i indgangstrin og biastrin, da i kan
risikere at en erstatning med højere fT kan få den til at løbe helt amok.
Den er i det hele taget en sa*an hvis i ikke har den fornødne dokumentation.

/ Hans

Site Timeline