Pen/stift til at tegne printbaner med

Jeg har engang hørt (tror jeg nok) om en pen, som kan bruges til at
tegne printbaner med. Altså på en måde, så de faktisk bliver
strømførende. Nogen der kender dem? Hvor kan de købes? Pris?

/Peter

Re: Pen/stift til at tegne printbaner med
Hej Peter

Måske er det du har hørt om sølvmaling som man bl.a. bruger
til at reparere elbagruder med, kan købes i autoudstyrsforretninger.

Mvh Max

Re: Pen/stift til at tegne printbaner med
Uhh - men det lyder dyrt! Fåes det i pen-form?

Re: Pen/stift til at tegne printbaner med

Kender det kun med pensel

http://www.rscomponents.dk/electroniske-komponenter-dk/818116368-elektrisk-ledende-lim-maling-limprodukter-elektronik-loctite-circuit-elrude-lak.html

Mvh Max

Re: Pen/stift til at tegne printbaner med

Faktisk fåes det i penform, skriv 290-8524 i søgefeltet på den
side jeg linker til i det tidligere indlæg.

Mvh Max

Re: Pen/stift til at tegne printbaner med
Det var lige den, som jeg ledte efter! Jeg skal nemlig bruge den til
fremstilling af prototyper og gider ikke til at ætse print før det virker.

Nogen idé om hvor mange "meter" der er i en tube?

/Peter

Re: Pen/stift til at tegne printbaner med
DET ER VIST IKKE TIL AT LODDE PÅ !!

Hans-Ole

Re: Pen/stift til at tegne printbaner med

" Kan loddes ved lave temperaturer "

Re: Pen/stift til at tegne printbaner med

Hvilken temperatur og hvilket tin?

HM

Re: Pen/stift til at tegne printbaner med

Jeg har ingen anelse - læste kun hvad der stod på salgssiden :)

Re: Pen/stift til at tegne printbaner med

Nej, det er heller ikke meningen. Man sætter komponenter på og lægger
sølvlak ovenpå.

Re: Pen/stift til at tegne printbaner med

Der skal bære mange til den pris.
Max temp 260 C så mon ikke lodde temp skal være under det.
mvh
Erik

Site Timeline