PCMCIA Flashkort - alternativer

I de gode gamle dage kunne man få et PCMCIA kort bare med FLASH (2Mbyte
f.eks.).
De fås vist ikke ikke mere, eller jeg kender ikke til alternativer...

Er der nogen der har et godt link til hvor man kan købe sådanne kort
Eller findes der alternativer som er kompatible? F.eks. et PCMCIA adapter
med mulighed for tilkobling af nutidens standard hukommelse som f.ek.s USB
stick eller SD kort?

pft
Kåre

Re: PCMCIA Flashkort - alternativer

Hvad med sådan en her:

http://www.mitedb.dk/shop/transcend-flash-converter-9033p.html

For flere forretninger prøv at søge efter:
cf pcmcia site:dk
på google

Re: PCMCIA Flashkort - alternativer

Jeg har 4 stk 2MB pcmcia flash kort til at ligge som du kan få, hvis du
ikke kan bruge et CF adaptor kort.

Re: PCMCIA Flashkort - alternativer

Hvis det er 68 pins, Type-1 kort med PCMCIA 2.0 standard vil jeg gerne give
penge for et par stykker.

/Preben Friis

Re: PCMCIA Flashkort - alternativer
mon det kan bruges i PCMCIA porten på en Amiga600/1200 som ekstra RAM
udvidelse? :-)

Rasmus

Re: PCMCIA Flashkort - alternativer

Jeg aner ikke hvad det er for noget skrammel, på det står der:

Melcard
Mitsubishi
2MB
F*E² PROM card
MF82M1-77DAT01

Det er et type 1 pcmcia kort, men om det er 1.0 eller 2.0 ved jeg ikke.

Re: PCMCIA Flashkort - alternativer
Hej!

Nu sælger du det ikke alt for billigt vel? ;-)

http://www.ezsystems.com/frames/test/search.php?g=MF82M177DAT01&page=1

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: PCMCIA Flashkort - alternativer

Jeg er sikker på Preben hader dig:)

Faktisk sad de kort i et antal gamle DEC SCSI RAID controllere som man
sælger brugt for 300 USD pr. stk. men jeg ved ikke om jeg gider bøvle
med det:)

De 60 stk 4.3 GB SCSI drev er allerede blevet stablet i garagen, klar
til at komme med til genbrugsstationen...

En eller anden dag må jeg lære at lade være med at tiltrække elektronik
skrot, det eneste jeg fik ud af de mange kg. DEC RAIDs, med en eller
anden form for værdi er 24 stk. 12/5V switchmode strømforsyninger.

Re: PCMCIA Flashkort - alternativer

Næh... men der er noget der tyder på, at Kim ikke kan lide mig mere ;-(

Der er lige nu et 15 MB Mitchubishi kort på eBay til 4 pund ... uden nogle
bud... så det er nok udbud og efterspørgsel der bestemmer prisen...

Jeg vil bruge kortene til en digital rumklang der kun kan gemme presets på
den førnævnte type kort op til 2 MB.

Flemming, hvis du vil sælge så smid mig en mail.

/Preben Friis

Re: PCMCIA Flashkort - alternativer

Annulér det ... den kort type jeg skal bruge er S-RAM og ikke E²PROM.

/Preben Friis

Re: PCMCIA Flashkort - alternativer
Flemming Frandsen skrev:
<KLIP>

Hva' Flemming, hvor er du lokaliseret i landet ?

Skal jeg hjælpe dig af med noget af det der mekaniske skrot ?

// Per (3000 Helsingør).

Re: PCMCIA Flashkort - alternativer

Jeg hjælper også gerne, jeg samler på 4,3GB SCSI

Mvh. Uffe Ravn (4293 Dianalund)

Re: PCMCIA Flashkort - alternativer

Jeg er i Nørre Vissing 8660.

Jeg har 4 RAID controllere (2 kabinetter) og ca. 5 fyldte disk
kabinetter (a 10 diske) fra føromtalte DEC system.

Re: PCMCIA Flashkort - alternativer

Det var nu mere skrotværdien der var interessant.

Jeg kører dog ikke så langt efter en bunke skrot :-)

Der sidder nogle gode magneter i sådanne diske, og har man mange af dem,
kan man lave lidt sjovere ting som generatorer osv.

// Per.

Re: PCMCIA Flashkort - alternativer

Yeps. Conners små 3½"ere er specielt gode til køleskabsmagneter idet der er
to stykker i stedet for et som i de nye ;-)

/A

Re: PCMCIA Flashkort - alternativer

Øv, det er desværre den forkerte side af broen.
Ellers ville det være et hit.

Mvh. Uffe Ravn

Re: PCMCIA Flashkort - alternativer

Jeg har to slike, og selger dem for annet "overskuddsmateriell" som
tilsvarer fraktprisen :-)

HM

Re: PCMCIA Flashkort - alternativer

Hvad savner du Harald?

Mvh. Uffe Ravn

Re: PCMCIA Flashkort - alternativer

Når jeg tenker meg om. Reellt sett har jeg det jeg trenger, - bortsatt
for spenningen med "varebyttet". Imidlertid, nytt "boss" gir nye ideer.
Det mest fornuftige ville være "ønske seg" et smørbrød, eller noe Bayer.
Men siden jeg nå har anledning, så så "anonserer" jeg, at jeg ønsker meg
en gammel "TOUSTMASTER" smørbrødovn. En slik liten stekeovn for et
enkelt smørbrød, med varmluft. Det hadde vert moro å forsøke seg på
overflatelodding :-)

Jeg leker meg med AVR kontrollerer.

Ellers kommer det helst an på hva /du/ har av overskudd.

Forresten, diskene er:
Western Digital
WD Enterprise
WDE9010

HM

Re: PCMCIA Flashkort - alternativer

Du er en heldig mand, at du kan se det.

Jeps, jagten er sjovere end byttet.

Se her er det jeg tænker, dansk smørrebrød er vist ikke helt det sammen som
norsk smørbrød!

Efter weekenden vil jeg kigge i gemmerne.

Mvh. Uffe Ravn

Site Timeline