PCF8574

http://www.semiconductors.philips.com/acrobat/datasheets/PCF8574_4.pdf

Hey

Jeg har bikset noget sammen med sådan en I2C expander og 8 lysdioder på
udgangen source, og en 470 ohms modstand

hvorfor får jeg ikke ret meget lys på de dioder ??

jeg mener at have tjekket at den kan source og sinke strøm, og det ligner
også en totompæl der er i equliant diagrammet til portbenene...

men nej, 2V over lysdiode og modstand

nogle der har en ide

Kasper

Re: PCF8574

Så gør din IC som den skal i følge databladet side 15.

Hvis der er for lidt lys så må du prøve et bedre led eller mindre modstand
(330 ohm) eller lave en buffer mellem din ic og dine led.

--
Hilsen
   Peter N Petersen

Har fundet fejlen )):

Har kigget et forkert sted i databladet.... ): ØV

ser ud til den kun kan levere max 300uA

havde kigget et andet sted men det er forkert, men fatter heller ikke
hvorfor er der er brugt totompæl i den når den alligevel ikke kan source....
nå men øv

Kasper

Site Timeline