PCB viewer

Hej,
Jeg har nogle layout filer (.ipl, .ipc, osv), men jeg mangler noget
software til at fE5% dem vist.
Jeg har hF8%rt om en gratis viewer der hedder noget med System max
viewer, men jeg kan ikke finde det nogen steder.
Jeg har prF8%vet med ViewMate fra PentaLogix, men den kan jeg ikke fE5%
til at vise filerne.
HE5%ber der er nogen der kan hjE6%lpe mig.

Re: PCB viewer

Hej,
Jeg har nogle layout filer (.ipl, .ipc, osv), men jeg mangler noget
software til at få dem vist.

Er det gerber filer ?

Jeg har før brugt GC-PREVUE
http://www.graphicode.com/pages/home.cfm?variable18%#_GC-Prevue

Re: PCB viewer
Hej!

Glimrende program, hvis ellers ens printudlægningsprogram kan lave ordentlige
gerber-filer. Det har, for midt vedkommende ihvertfald, været en krig at få
Mentor Graphics PADS til at lave korrekte gerber-filer :-( Der har været bøvl
med hulstørrelser (alle blev samme størrelse), formatet af drill drawing (mm
kontra tomme) o.lign.

Men jeg kan varmt anbefale GC-Prevue - hvis filerne vises korrekt heri så virker
de også (er ihvertfald min erfaring).

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: PCB viewer
Hej Lars og Kim,

Tak for svarende. GC-PREVUE virker bare fint.

Re: PCB viewer
Lige en ting til,
I mit panel er der 2stk print. Kan jeg ikke fE5% det vist, sE5% der kun er
et print? Jeg skal have printet nogle komponent placerings tegninger
ud, sE5% det var bedst hvis der kun er vist et print.

Re: PCB viewer
Hej!

Altså i GC-Prevue? Du kan slå lag til og fra ved at trykke hhv. 'v' og 'h' på
dem (mener jeg, ellers højreklik på lagene og vælg show/hide istedet).

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: PCB viewer

Ja, jeg kan sagtens fE5% vist de forskellige lag. Men der er altid 2stk
print, uanset hvilket lag jeg ser. Det er E5%benbart lavet sE5%dan at der
er 2stk print i hvert panel, som sE5% knE6%kkes efter monteringen.
Der er nok ikke noget man kan gF8%re. Det er vel pga. den mE5%de det er
lavet.
Ellers rigtig godt program

Re: PCB viewer
Hej!

Jeps. Hvis begge print er med i hvert lag kan du ikke gøre så meget ved dét.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: PCB viewer

Jo der er ...... BOB kan da bare købe pro versionen :-)

Men BOB hvorfor er det lige at du bruger gerber programmet til at printe
komponent placeringen ? Har du ikke adgang til tegne programmet ?

Mvh
Lars G

Re: PCB viewer

Hej,
Nej jeg har desvE6%rre kun de gerber filer

Re: PCB viewer

Da tilhører vel arbeidet en annen? Isåfall skifter kanskje arbeidet navn?

HM

Site Timeline