PCB til Li-Ion batterier ?

Jeg leder efter nogle beskyttelsesprint til at sammensætte nogle Li-Ion
batterier (2 celler).

Jeg kan kun finde (Goggle) nogen i USA eller østen og fragten er voldsom dyr
i forhold til prisen og antal på PCB'en.

Nogen ved ved om der findes steder i DK eller europa hvor jeg kan købe disse
print ?

Brian

Re: PCB til Li-Ion batterier ?

Du kan også købe LiIon batterier med indbygget beskyttelse kredsløb. 2
stk 18650 med beskyttelse kan fås til omkring $11 inklusiv forsendelse
til Danmark (det er under toldgrænsen, så du får heller ikke gebyr på).

Re: PCB til Li-Ion batterier ?

Jeg er bare ikke helt sikker om de også kan bruges når de sættes sammen,
både serie og paralelt.
Går også ud fra at de skal lades enkelvis, hvilket ikke bliver en mulighed.

Fandt nogle print på Ebay fra all-battery.com, hvor fragten var noget
billigere end hvis man købte direkte ved dem.

Brian

Re: PCB til Li-Ion batterier ?

To kan fint bruges i serie, det har jeg gjort ret tit.
LiIon bør altid lades enkelvis eller med et udlignings kredsløb over
batterierne.

Alt kan findes på Ebay, en anden mulighed er nogle kinesiske varehuse på
internettet, men jeg tror ikke de har sådan et kredsløb.

Re: PCB til Li-Ion batterier ?

Undre mig også lidt at f. eks. dealextreme.com ikke har de print for de
sælger tonsvis af Li-Ion batterier

Site Timeline