PCB på "køkkenbordet"

Har nogen af jer erfaringer med dette produkt

http://www.pulsar.gs /

som I vil dele ud af ?

Mvh KS

Re: PCB på "køkkenbordet"

Det ser ud til det er noget ligesom dette:
http://www.sandcastle.dk/Artikler/Printfremstilling.pdf

Det er den metode vi hjemmebyggere bruger i dag.

--
MVH.
Finni

Re: PCB på "køkkenbordet"
Ja, i stil med, men det ER jo ikke det produkt !

... og jeg spurgte jo netop efter erfaringer med "pulsar".

Mvh KS

Re: PCB på "køkkenbordet"
Er det kritisk, HVILKET papir man bruger, når bare det er fotopapir til BLÆK
?

"Epson C13S041126 A4 Photo Quality Glossy Paper" er nemlig noget vanskelig
at find i DK.

Mvh KS

Re: PCB på "køkkenbordet"

Læste du på sidste side i PDF'en?
Der skrives om et alternativ:
__
Det drejer sig om noget papir af fabrikatet „Verbatim“ med navnet
„Glossy Photo Paper“ som bl.a.
kan købes under varenummer: 7101 hos Harald Nyborg. Prisen ligger lige
omkring 100 kr. for 100
ark 150 g. papir.
__

Det er dog steget til 129 kr. for 100 ark.

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr71%01&n10 %

Mvh Hauge

Re: PCB på "køkkenbordet"

Har aldrig hørt om det før nu..¨

- Men tilgangen med at bruge en laminator i stedet for at strygejern
skal da prøves. Jeg har bare en fornemmelse at de laminatorer der sælges
rundt om i Bilke, Brugsen og boghandlerne til højst et par hundrede kr
kan vise sig at være for små når et helt print skal varmes op for at
overføre toneren - eller også har fabrikanten bare fået en forhandler
aftale.

Pulsar er også inde på at bruge printerpapir med en eller anden
belægning, f.eks. gelantine der slipper toneren når det bliver vådt. Det
er samme princip som er fremhævet på "Sandcastle".

Det er da smart at kunne købe det hele samlet - men væsentligt billigere
at gøre som beskrevet på Sandcastle selvom man nok skal prøve sig lidt frem.

Og så skulle det ikke undre mig om det er en radioamatør der står bag
det firma ;-)
http://www.pulsarprofx.com/PCBfx/main_site/pages/going_farther/index.html

/Lars

Re: PCB på "køkkenbordet"
Lars Peter Larsen skreiv:

Takk. Tanken har slått meg også, men jeg har ikke den nødvendige
erfaringen som er ønskelig for den testen.

Jeg håper på en raport ;-)

HM

Re: PCB på "køkkenbordet"

Observer, at en del billige lamineringsmaskiner er koldlaminatorer.

Bo //

Re: PCB på "køkkenbordet"

De billige lamineringsmaskiner

har fast temperatur 140-160 grader