PCB med blå foliefilm til laserprinter ????

For nogle års siden købte jeg noget af ovenstående
af en person herinde, og har selvfølgelig glemt alt om
produktnavn m.v.

Det havde A4 størrelse, skrives ud på laserprinter og
stryges på printpladen med et - ikke alt for - varmt
strygejern - og det virkede faktisk ret godt, når først
man havde fundet den rette varmeindstilling.

Så er der nogen, som ved, hvad produktet hedder og
hvor det kan købes ?

Mvh
KSor

Re: PCB med blå foliefilm til laserprinter ????
Hej KS

Hvis du ikke lige finder det, ja så læs den her artikel.

http://www.sandcastle.dk/artikler/Printfremstilling.pdf

Max

Re: PCB med blå foliefilm til laserprinter ????
Hej igen

Ja, jeg har læst den OG prøvet metoden, men jeg synes det
er træls at vente på, at papiret skal opløses.

Men ellers en fin og veldokumenteret metode.

Mvh
KSor

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

"Max"  skrev i meddelelsen

[...]

Er det ikke press-n-peel
http://www.techniks.com/how_to.htm

CFo

Re: PCB med blå foliefilm til laserprinte r ????

Mon ikke det var Press'n'Peel?
Jeg sendte vist engang et ark til én eller andet? Måske var det dig :)

    Mvh
        Kim Johan Andersson

[...]

Ja, måske var det dig, men nu skal jeg altså selv have nogle.

Det ser ikke ud til deres UK forhandler findes mere - hvor køber du henne ?

"KS"  skrev i meddelelsen

"Kim Johan Andersson"  skrev i meddelelsen

[...]

Ups, der er da vist blevet uøkonomisk at anvende !

På ebay har der været  5 ARK for kr. 220 - over kr 40 pr ARK ... forget it !

Mvh
KSOr

Re: PCB med blå foliefilm til laserprinter ????
Hej KS

Jeg har da nogle af de oprindelige Epson ark du god må få,
send mig lige en postadresse.

Max

Re: PCB med blå foliefilm til laserprinter ????
Jamen, det tager jeg da imod ... igen - takker dybt Max !

Send den på din private mail.

Mvh
KSor

"Max"  skrev i meddelelsen

Hej KS

Jeg har da nogle af de oprindelige Epson ark du god må få,
send mig lige en postadresse.

Max

Re: PCB med blå foliefilm til laserprinte r ????

Hmmm, jeg kan slet ikke huske hvor jeg købte dem. Det er nok 5-6år siden
jeg købte ind sidst. Jeg plejer at skære dem ud i de strimler jeg skal
bruge, så der kan laves mange små print på et A4-ark.

    Mvh
        Kimjand

[...]

Med de priser, må jeg finde på noget andet, og en venlig person har
givet mig noget Epson fotopapir - så nu prøver jeg det.

Det skulle også være muligt at bruge omslaget fra diverse magasiner
- f.eks. Motor, hvor overfladen er "glittet" tror jeg det hedder.

Samvirke kan ikke bruges, og er papiret alt for tyndt, risikerer man, at
det krøller under udskrivningen - det har jeg prøvet.

Jeg så en video på Youtube, hvor en fyr lavede en del små print samlet
til ca. en hel A4-side, og der slap papiret faktisk efter et stykke tid i
ét stykke og på én gang - der er jo sådan set skal være.

Men når først banerne ER overført til kobberet, er de faktisk ret så
robuste - en anden video viste, at man kan rense de sidste rester af
papir af med en tandbørste.

Det altoverskyggende problem er nok i sidste ende, at der er for længe
imellem jeg skal lave printplader - så jeg får aldrig øvelse nok i den
metode jeg nu lige har valgt at prøve.

Mvh
KSor

Re: PCB med blå foliefilm til laserprinter ????

Hej Keld
Prøv at søge efter HEAT TONER TRANSFER på EBAY.dk        Hele verden
Det er print papir som skulle gøre hvad du søger..
Koster 21kr for 10 stk   A5
mvh
Preben

"Preben"  skrev i meddelelsen

[...]

Det er vel samme princip som Epson fotopapir - det prøver jeg lige nu,
men er lidt betænkelig ved dette at få papiret fjernet igen.

Slipper "HEAT TONER TRANSFER" lige så let som "PressNPeel" ?
Det slipper jo faktisk efter strygningen, men det er dog blevet
urimeligt dyrt at bruge.

Mvh
KSor

Site Timeline