PC- switchmode psu med RFI problem

Hej eksperter:
jeg bruger en PC-psu til min 430Mhz radio. PSU kan mageligt levere strøm
nok, men sender jeg med en effekt meget over 1 watt, lukker psu. Har
mistanke om noget RFI indstråling.
Nogen ideer til afhjælpning?
mvh Erik

Re: PC- switchmode psu med RFI problem

Hvis du ikke har bygget psu'en om, skal du belaste de 5V med 1-2 ohm, så kan
du trække den maksimale strøm på 12V

En belastning af de 5Ver jo et unødigt strømforbrug så, her kan du læse
hvordan det skal gøres:

http://www.webx.dk/oz2cpu/radios/psu-pc400-mod.htm

EA

Re: PC- switchmode psu med RFI problem

takker, men alt det er jeg bekendt med. mit problem er indstråling (RFI)
der får psu til at lukke ned, ikke belastningen.
mvh Erik

Re: PC- switchmode psu med RFI problem

Er du sikker ?

Er forsyningen i en metalkasse ?

Prøv at monter et par 3 meter lange forlængerledninger mellem sender og
PSU.

Hvor er din antenne ?

Pænt pynt i stuen:

Re: PC- switchmode psu med RFI problem

Først kunne det være en ide at teste om det er RFI der er problemet, sæt en
dommyload på radioen og send, hvis strømforsyningen går ned så er det ikke
RFI.

Hvis det er RFI:
Monter filtre på alle ledninger ind / ud af strømforsynings kassen =
gennemførings filtre på output ledninger, 230V input burde være filtræret i
et netfilter så der skulle der ikke være problemer ved mindre end det er et
dårligt filter. Sørg for at alle filtre har god HF forbindelse til
metalkassen som strømforsyningen er monteret i.

--
Hilsen
   Peter N Petersen

Vil ferritringe på kabler hjælpe noget?
mvh Erik

Re: PC- switchmode psu med RFI problem

Prøv at lav fysisk afstand mellem enhederne.

Ikke det fjerneste

Pænt pynt i stuen: