PC-strømforsyning og elektrisk støj

Jeg har i mit komputerkabinet taget låget af min strømforsyning for at
forbedre kølingen af denne. Den åbne side af strømforsyningen vender nedad i
kabinetet, dvs. nedad mod alle de andre komponenter i kabinettet.

Mit spørgsmål er følgende:
Udsender en strømforsyning meget elektrisk støj ?
Hvis ja, kan det så være et problem at jeg har taget låget af ? (Jeg tænker
eksempelvis på at det kan influere på dataoverførsel mellem harddiske og
andre handlinger)

// Kim

Re: PC-strømforsyning og elektrisk støj

Og det er fordi en ATX-strømforsyning skal hjælpe med at hive den varme luft
ud af kabinettet..
Hvorfor synes du at den er for varm? Bliver den ustabil eller er det fordi
blæseren kører på højeste niveau konstant?

De fleste PC'ere er EMC-bomber alligevel, og min erfaring er at det sjældent
har nogen betydning på stabiliteten, netop fordi PC-hardware er designet til
at skulle virke i meget støjende miljøer.
Det nemmeste er at prøve, for hvis det rent faktisk er et problem, vil
fejlen sikkert hurtigt vise sig.

signing off.. Martin Sørensen

Re: PC-strømforsyning og elektrisk støj

Det vil i de fleste tilfælde kun gøre det værre.......

Ja, masser

Nej.

Re: PC-strømforsyning og elektrisk støj
Tak for svarene Klaus og Martin