PC som signal generator?

Hejsa Alle

Jeg vil til at lege lidt, og skal bruge et signal der skal trigge en BUZ350
mosfet.
Jeg vil gerne kunne ændre signalet lige som jeg vil og on the fly.
Dva vil både kunne lave sinus og firkantsignal, og hvad man ellers kunne
finde bå af kombinationer osv.
Findes der et kit og noget software så man kan bruge sin pc til den slags?

Eller skal man den gamle vej og lave noget med en 555 kreds?

Mvh
Morten

Re: PC som signal generator?

Første hit på Google ser brugbart ud:
http://www.google.dk/search?hl=da&q=signal%2Bgenerator%2Bfree&btnG=S%C3%B8g&meta =

mvh Ebbe

Re: PC som signal generator?
http://www.google.dk/search?hl=da&q=signal%2Bgenerator%2Bfree&btnG=S%C3%B8g&meta =

Hej Ebbe.

Tak, dem har jeg set, men ville måske også gerne have noget print til, så
jeg skal styre udgangsvolten, det kan jeg jo ikke helt med et lydkort..
Og så noget der måske var styret af en port istedet for lydkortet..

Jeg tænkte at det måtte nogle af jer bruge til hverdag..

Mvh
Morten

Re: PC som signal generator?

En gammel forstærker må kunne gøre det. Og så et multimeter til at aflæse
udgangsspænding ?

mvh Ebbe

Re: PC som signal generator?

Ja det var ikke en tosset ide :)

Tak for indputs :)

Mvh
Morten

Re: PC som signal generator?

Velbekomme. Det var nu mest hvad der lige poppede op i ho'det, men ka' det
være til gavn, så er jeg da glad :-)

Go' fornøjelse.

mvh Ebbe

Re: PC som signal generator?

Tak, nu skal jeg bare finde et avanceret program til at lave de signaler med
jeg vil ha..

Mvh
Morten

Site Timeline