PC-oscilloscop

Jeg har nogle gange brug for diverse el-instrumenter til forskellige
lavfrekvens-forsøg og evt. fejlfindinger, men er ikke videre interesseret i
at få mit skrivebord fyldt op med disse apparater.
Jeg har hørt og også set lidt på internettet om at man kan omdanne sin Pc
til oscilloscop, funktionsgenerator og rørvoltmeter m.v. via et program og
en lille indstiksdåse.

Er der nogle af jer her i gruppen der har erfaringer med sådanne programmer
?

De programmer + dåse + prober jeg har set på internet syntes jeg er lidt
dyre, er der nogle af jer der véd om der forefindes byggesæt eller kan
henvise til adresser hvor jeg kan få mere at vide om dette emne ?

Med et håb om svar, venligst
Tom

Re: PC-oscilloscop

programmer

Der findes gratis programmer der kan bruge et lydkort til oscilloscope, men
der vil du ikke få nødagtige måleværdier.

http://www.mitedu.freeserve.co.uk/Prac/winscope.htm

Du kan finde byggesæt og billige PC-oscilloskoper fra Velleman

Færdige PC-oscilloscoper laves bl.a. af PICO, prøv at søge ved Elfa

Links: http://hjem.get2net.dk/hkj/ElectronicShops.html

Re: PC-oscilloscop
Jeg kender ikke lige det præcise instrument du nævner, men jeg ved at
Velleman laver nogen computer-oscilloscoper, som min skole bla. bruger.
Jeg har dog ikke selv prøvet dem, men de er i el-lokalerne.
Kig lidt på www.velleman.be

peter

programmer

Site Timeline