PC lydkort skop

Nogen der kender et brugbart freeware af slagsen?

Re: PC lydkort skop
Hej RK

Hvad skal du bruge det til ?

Max

Re: PC lydkort skop

   Jeg tilfører en sinus (100Hz til 20KHz) til lydkortets mic. indgang og
skulle gerne  kunne se når jeg skruer op og ned for niveauet, ikke særligt
krævende (hvis jeg kunne aflæse signalets peak to peak værdi ville det være
fint men ikke nødvendigt).

Re: PC lydkort skop
PrF8%v at kigge lidt pE5% Zelscope. Det virker ganske godt...-inden for de
begrE6%nsninger, som lydkortet giver. Jeg har brugt det for nogle E5%r
siden.
Link: www.zelscope.com
Hilsen
Poul

Re: PC lydkort skop

Jeg har skrevet en lille spectrumanalyzer/scop i C#, den ligger her:
https://www.drivehq.com/file/df.aspx/shareID8193519/fileID667027959/SpectrumAnalyzer.exe

Den kræver dotnet framework 2.0 (eller 3.5, kan ikke lige huske det). Den
virker desværre ikke i Vista/win7, men det kommer den forhåbentlig til på et
tidspunkt. Skal ha' skrevet den om til at bruge DirectSound. Hvis nogen er
interesseret kan de osse godt få kildekoden. :-) Hvis man ikke kan få
exe-filen til at virke med runtime lib's kan man altid installere C# 2008
express og kompilere projektet, så plejer det at køre.

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

Re: PC lydkort skop
Det lyder da godt med den kildekode - den vil jeg da gerne se på - vil du
maile dne til mig ?

Mvh
KSor
"Ulrik Smed"  skrev i meddelelsen

[...]

Jeg har lagt den op her:
https://www.drivehq.com/file/df.aspx/shareID8196963/fileID667419502/Spectrum.zip

Lynvejledning:
Installer C# Express 2008. (gratis fra Microsoft)
Kopier mappen 'wavein' fra zipfilen til 'Dokumenter/Visual Studio
2008/Projects' mappen.
Åbn den og dobbeltklik på 'cswavrec.csproj'.
Så skulle Studio gerne åbne og loade projektet.
Tryk 'Play' foroven (lille grøn 'play'-pil) for at kompilere og køre.
Tryk 'Record' i programmet for at starte. Den sampler fra den lydindgang der
er valgt som default i Windows.

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

Re: PC lydkort skop
TAK FOR DET !

[...]

Du skriver den ikke kan køre under Windows 7 - jeg kunne da godt få den
igang umiddelbart - er det noget bestemt, der går galt ?

Mvh
KSor

"KS"  skrev i meddelelsen

[...]

Får du ikke en fejl når du trykker 'Record'?

Hmm, jeg har godt nok set den virke nogle gange på Vista. Fejlen kommer når
den skal åbne lyddevice'en, den kan ikke finde ud at at nul betyder default
device, mener den siger variabel/parameter-typen er forkert. Af en eller
anden grund kommer fejlen ikke altid.

--
[...]

Ok, det var lidt underligt. Jeg kører godt nok 64-bit win7, det kan måske
gøre en forskel. Men fedt den virker hos dig. :-)

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

Re: PC lydkort skop