PC giver stød

Mit kabinet giver mig stød når jeg rører ved det. Det er som om der overgang
i det og det gælder også skærmen. Hvad der kan være galt??

mvh,
alten

Re: PC giver stød

Prøv at sæt jord til den !

Re: PC giver stød
On Fri, 12 Nov 2004 14:52:02 +0100, "Klaus D. Mikkelsen"

og prøv at læse denne :

http://www.usenet.dk/netikette/crosspost.html

når du poster samme spørgsmål i flere grupper.

fut : dk.admin.netikette

--
Kim

Re: PC giver stød

Klaus postede da kun her!?

Nej jeg vil ej...

Brian

Re: PC giver stød

overgang

det skal jo bare jordforbindes. Der sidder et netfilter, der lægger 110V på
kabinettet, hvis det ikke er jordet.

Bo //

Re: PC giver stød

Du har ikke jordet dit udstyr.

Det er et kendt problem, jeg fik en gang at vide at det bunder i at
støjfiltret i strømforsyningen kan være en anelse ubalanceret og derved
smide en hel del spænding på kabinettet.

Det er under alle omstændigheder ikke til at spøge med, den spænding kan
sagtens brænde andet udstyr af som er sat til pc'en, f.eks. forstærkere,
switche, andre pc'er (gennem netkablet) og brugere.

--
  Flemming Frandsen aka. Dion of Swamp http://dion.swamp.dk

Re: PC giver stød

Korrekt

Det er ikke i ubalance, men er lavet symmetrisk omkring jordledningen.

Hvis man husker at tage alle ledninger ud af stikkontakterne, før man
forbinder udstyret, så er risikoen elimineret.

Så kunne det ikke blive godkendt.

Re: PC giver stød

Ja, men det gør man jo aldrig.

høhø:)

Cheapernet, 50 + 50 maskiner, der skulle en ny maskine på midt på strengen.

Det eneste jeg kan huske der gjore mere ondt var 230v:)

Re: PC giver stød

Vend dit stik..
--
Med venlig hilsen Michael Petersen