PC - Page 2

Re: PC

Du har ret, jeg havde glemt dk i host navnet.

http://peteropfinder.dk/_newsbin/atx.html

Nu tror jeg det virker.

--
Hilsen
   Peter N Petersen

Hmm, ikke en dårlig ide.

Du har nok ikke brug for forbindelsen til motherboardet (OK1, R1), du
kan nemlig i BIOS'en fortælle maskinen at den skal tænde når den får
strøm og ikke vente på at du trykker på knappen.

Når du slukker din maskine vil du aldrig bruge knappen, for dit OS
sørger for at bruge ACPI eller APM til at slukke for maskinen.

Resultatet er at du vil ende med en on-knap på din maskine og at du skal
bruge dit OS til at slukke med, såddan som man bør:)

Jeg skulle lige til at spørge om nu den triac kunne klare at trække mine
to 19" skærme, pc og switch, men den kan jo klare 16A RMS så mon ikke
det går:)

Måske ville jeg bruge en litium knap celle, jeg tror det vil leve
længere end et 9V batteri.

Jeg har længe været irriteret over at min ATX strømforsyning har et
power-out stik hvor man kan sætte skærmen til, men det er forbundet
direkte til power-in så det er tæt på værdiløst, nu er der noget at
bruge det til:)

Re: PC

Det kan man i de fleste BIOS'er, men ikke alle.

Jep, men det virker ikke i DOS hvis nogen kunne finde på at bruge den slags
idag

Det er muligt at der skal lidt køling på triac'en for at den kan holde, men
jeg har ikke regnet på det.

Du skal nok regne med mindst to i serie for at have spænding nok.

Hilsen
   Peter N Petersen
Re: PC

Nej, det har man et lille program til - dospdown.

det er Modelbane Europas hjemmeside