PC

Trækker min PC stadig en standby-strøm selvom den er slukket? Hvis ja, hvad
bruger den det så til?

Mvh.
Don

Re: PC

ATX computer ?

Hvis du slukker på kontakten bagpå, trækker den ingen strøm. Lukker du
den bare ned, skal der være strøm til at kunne starte op, ved hjælp af
modem, hvis der er nogen der ringer, og til at give strøm til
powerknappen, så den kan tænde.

det er Modelbane Europas hjemmeside
Re: PC

hvad

    Og nogen holder liv i ramne, samt lys i en grim rød diode på
bundkortet... og liv i netkortet hvis nu man har wake on lan slået til... og
med nogen nye ændringer er USB portene også tændt selv om man har slukket...
og og og.... æv den suger, godt man bruger en bærbar  stedet nu :)

    VH
    Lars Molnit

Re: PC

Faktisk bruger en monitor også helt fantastisk meget strøm når den er
"slukket" de to 19" monitore jeg har sutter gladeligt 19-24W.

Til sammenligning har jeg en gammel 166MHz Pentium med 2 harddiske til
at køre som webserver, den bruger 20W.

Re: PC

Hvordan har du målt det?

--
Vh. Peter Andersen

Re: PC

Med en af de her effekt-måler tingester man kan købe i et hvert byggemarked.

Re: PC

i en meddelelse news:3zSjb.8309

Netto havde dem på tilbud for en uges tid siden. Købte een i går til kr. 129,-

Claus

Re: PC

Jeg ved så ikke lige hvor nøjagtig såddan en tingest er, det kan godt
ske at den kun er nøjagtig hvis man måler på en resistiv belastning.

Jeg har på fornæmmelsen at de billige målere antager at
Effekt = "peak spænding" * "peak strøm" / 1.44 uden at tage højde for
clipping og faseforskydning.

Re: PC

det lyder da helt utroligt er det noget digitalt "on/off"
eller hvad ?. de monitorer jeg har er der da en on/off knap
på forsiden , en 2 polet on/ff  hvor lysnettet går lige
ind i ! hvis jeg slukker på den så er der nul forbrug !!
men det kan da være at det er noget gammelt skrammel jeg har ?

Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Re: PC

Ja.

Jeg ville gerne have en rigtig mekanisk on/off switch, men det er vist
gået af mode:(

Re: PC

Den sidder ovre på væggen.

det er Modelbane Europas hjemmeside
Re: PC

Det gør den så ikke, der er langt til den nærmeste væg-kontant fra mit
skrivebord og der sidder mange andre ting på den kontakt.

... men jeg har en mekanisk kontakt til at slukke for mit gear alligevel:)

Re: PC

Jeg har en lille kasse der indeholder en række solid staterelæer, der
drives af 12 volt fra min computer. her er der en række trykknapper, så
jeg kan tænde for forskellige ting individuelt. Min switch tænder og
slukker med min pc.

det er Modelbane Europas hjemmeside
Re: PC

det var rigtig smart jeg tro at jeg vil bygge mig sådan en
også , jeg har nogen gange problemer med at min
router skal tændes før pc ellers kan jeg ikke komme
på nettet  (MAC add ved ISP) ,
men tænder du så først for alle solid staterelæer (et sted )eller
står de "standby" ?

venlig hilsen
Michael Meidahl Jensen

Re: PC
GF8%r som mig, jeg har klippet et USB kabel over, og brugt 5V =
ledningerne til at trE6%kke et solidstate, som tE6%nder en strF8%mskinne =
hvor alt udstyr er tilsluttet. SE5% nE5%r du tE6%nder din PC tE6%nder =
resten. Det med MAC har jeg ikke problemer med, da jeg lader min router =
stE5% tE6%ndt, sE5% tildeler den PCen en IP sE5% snart den ser den pE5% =
netvE6%rket

--20%
Calle

Re: PC

nu er jeg helt slået ud!!, ikke bare er det noget gammelt
skrammel jeg har , det er også umoderne ;)

venlig hilsen
Michael Meidahl  Jensen

Re: PC

Tør blot tårene bort, min ven, nu gælder det jo heldigvis at moderne !=
godt og gammelt != dårligt.

Se bare hvordan det er gået med det musik der produceres for tiden og de
spraglede konfirmand-anlæg med blinke-lir og mega-ultra-bass det bliver
spillet på :-D

En 18 år gammel Highland park skotsk whisky er jo trods alt bedre end en
7.25 uge gammel smirnoff klovnevodka.

Re: PC

De gode gamle dyder er da ikke at foragte.
Har selv fundet ud af at skærm + PC bruger ca 20 W.
Så nu bliver der slukket på væggen!

mvh Uffe Bærentsen

Re: PC
hvad

Som du kan se i de andre svar så kan en computer bruge en hel del energi på
ingen ting.
Jeg her lavet et lille foreslag til en løsning på problemet, se her:

http://peteropfinder/_newsbin/atx.html

PS Jeg har ikke prøvet om det virker, men det kan muligvis inspirere nogen
til at prøve.

--
Hilsen
   Peter N Petersen

Linket virker ikke, så det er svært at svare på.

--
Calle

Site Timeline