Passiv køling, laptop

Min gamle laptop er koblet til tv'et, da pc-skærmen er gået.

Så nu er den mediecenter i stuen.

Blæseren er lidt generende, kan man tage en stor køleplade, evt i hele
maskinens bredde, og sætte f.ex. en kobberklods imellem den og cpu'en og
så undgå en blæser?

Leif

Re: Passiv køling , laptop

Nej, men du kan tage en kæmpestor langsomtgående blæser og så lave en
tragt, så luften ledes op mod processoren. Køler du nok, går blæseren i
din notebook ikke i gang

Re: Passiv køling, laptop
Hejsa,

* Rightmark Clock ?
* Ny kølepasta (i GOD kvalitet) mellem processor og køleprofil ?
* Fjerne støv og nullermænd i klaptoppens mekaniske kølesystem?

Ja, du kan godt montere en kobberklods. Jeg vil dog foreslå en kobberprofil
med stor overflade istedet. Der er en del mekanikarbejde i din løsning.

/C

Re: Passiv køling, laptop
Jeg tænker på en køleplade som denne:

http://goldspace.manufacturer.globalsources.com/si/6008815974087/pdtl/Heatsink/1010197770/High-Performance-Amplifier-Heatsink.htm

Og en klods kobber der går op fra kølepladen op igennem bunden op op
processoren, der jo har benene opad og toppen nedad.

Det er der da ikke meget mekanik i...

Jeg tror ikke der er nogen blæser på andre chips eller harddisken.

Leif

Re: Passiv køling , laptop

Nej, men du skal sikre dig at den kan videreføre al varmen.

Personligt tror jeg mere på fan ducting løsningen som jeg har beskrevet.

Re: Passiv køling, laptop

Du skal huske på at ventilatoren også har indflydelse på kølingen
af komponenterne omkring CPU'en.

Ivar Magnusson

Re: Passiv køling, laptop

Du kan være så uheldig, at PC'en checker om blæseren kan køre rundt.
Hvis ikke der kommer pulser tilbage fra blæseren tror den at blæseren er
død...