parallelport og RS232 spænding

Er spændingerne ens på en parallelport og en RS232 port. Jeg er nemlig
ved at bygge
http://www.propic2.com/files/schema.pdf
og vil gerne sætte den til RS232'eren, da jeg har en sådan ledig.

--
41 6E 64 65 72 73

Re: parallelport og RS232 spænding

En parelelport (LPT Port) bruges der 5V TTL signaler i.
En RS232 (COM Port) bruges der + og - spændinger mellem 5 og 15V.

Så du kan nok ikke bare bruge en rs232 port til din pic brænder.

--
Hilsen
   Peter N Petersen

Ok. Tak for hjælpen.

--
41 6E 64 65 72 73

Re: parallelport og RS232 spænding

Nej, printerporten er 0-5V

Brian

Re: parallelport og RS232 spænding

Og er det en bærbar, så helt ned til 0-3.3V Så hvis det er til en
parallelportbrænder, kan det godt give problemer

mvh
JBH

Site Timeline