Parallelkobling af IR modtagere.

Halløjsa i gruppen :-)

Jeg påtænker at bygge et lille kredsløb med IR modtager som jeg kan
koble til PC'en.

Det simpleste er jo at benytte en IR enhed m. demodulator, forstærker
mm. som spytter TTL signaler ud - der findes jo adskillige eksempler på
nettet hvor en sådan benyttes ;-)

Jeg har desuden set at rs-components har (mindst) een IR modtager
(IS1U60) hvis ARL ikke kan levere varen :-)

Men.. hvis jeg nu ønsker et større dækningsfelt vil det så være muligt
at parallelkoble IR modtagerne - og hvis ja, hvordan?

Den simple løsning vil være at forbinde udgangene - men vil det du' ? :)

--
-jens
RSV1000 '99

Re: Parallelkobling af IR modtagere.
Hejsa

Ellers har jeg da vist 300-400 stk. af dem på lager ;)

Man kan nok ikke koble dem direkte sammen, da de jo ikke har åben colector,
så de skal sættes sammen i fx. en AND eller OR-gate, afhængig af hvad
udgangen er på modtagerne, når den ikke modtager noget.

/Hauge

Re: Parallelkobling af IR modtagere.

Hey! del! :)

Ak, det nemmeste er så nok at lære kæresten at pege den direkte nok ;-)

--
-jens
RSV1000 '99

Re: Parallelkobling af IR modtagere.

Det skal du nu ikke være for sikker på! ;-)

J.L

Re: Parallelkobling af IR modtagere.
Hej Hauge,

Så er det måske dig jeg skal snakke med næste gang jeg skal bruge en
ladnind? :)

De har da _næsten_ o.c.-udgang, blot med en intern pull-up.
Jeg kan ikke se hvor stor pull-up IS1U60 har, men for nogle tilsvarende
moduler er værdierne: TSOP17-serien 80 kOhm, TSOP18-serien 30 kOhm,
SFH511x 23 kOhm

Alle de nævnte er specificeret til at kunne køre med en ekstern pull-up på
">10kOhm", så der kan kobles flere sammen uden problemer. For TSOP17-
serien op til 8 stk., for TSOP18-serien op til 3 stk. og for SFH511x
ligeledes op til 3 stk. uden at specifikationerne overskrides.

Så hvis ikke Jens vil vove forsøget med IS1U60 (hvor der ikke nævnes i
databledet, hvorvidt den kan køre med ekstern pull-up), er der da mange
alternativer der kan fungere.

De forbindes blot ben 1 til ben 1, ben 2 til ben 2 etc.

--
Venlig hilsen,
Søren