Parallelkoble NOR gates...

Hej ...

Lige et hurtigt spørgsmål....

Jeg har to operationsforstærkere "LM2904" koblet op som komporatorere ... de
bliver forsynet med 12V og deres outputs skal så drive en NOR gate så hvis
en af dem går høj, går NOR gaten lav på sin udgang.

NOR gaten som er en CD4001 skal drive 8 forskellige CD4023 indgange
(CD4023=3input NAND).

Jeg skal kun bruge den NOR gate det ene sted i mit design ... så jeg tænkte
at jeg ville parallel koble alle de 4 NOR gates der findes i huset for at
være sikker på at kunne trække de 8 indgange
men må man parallel koble gates i samme hus osv.?

M.v.h.
Lasse

Re: Parallelkoble NOR gates...

de
tænkte

Du forsøker å skape et problem som ikke finnes, CDxxxx inngangene trekker
ingen strøm, derfor kan en utgang drive svært mange innganger.

Vent med å paralellkople utganger intil du skjønner når og hvordan.

HM

Re: Parallelkoble NOR gates...
hvis
at

Og hvis du endelig har brug for større fan-out så lad den primære drive de
tre resterende (som så bliver brugt som buffere). Parallelkobling _ER_ noget
skidt med push-pull drivere!

/Anders