Parallel port styring af motor over internet

Sidder og roder med  et projekt hvor jeg skal styre en lavspændingsdims
  via parallelporte. Laver et interface med ls244 seperat forsynigs mm.
de 8 bit giver rigelig nøjagtighed og skal ikke bruge særlig meget
effekt heller, dette kan jeg sagtens greje(håber jeg).
Vil gerne kunne styre det via tcp/ip.
Nogen der har rodet med dette før?
Nogen ideer til freeware der kan styre dimsen?
pft
Erik
ps: overbelastede kabeltromler = 1kg sammensmeltet plastic

Re: Parallel port styring af motor over internet

Har du programmeringserfaring?
Det ville ikke være det store problem at lave, i for eksempel c#.

Ellers må du lige sige helt præcist hvad du skal kunne; skal du bare kunne
give en værdi (0 > 255) til paralelporten over et netværk, eller er der mere
involveret i det?

Re: Parallel port styring af motor over internet

Fortran samt assembler
lige præcis
Erik

Re: Parallel port styring af motor over internet

Jeg har lavet et lille program til dig, som kan det jeg tror du leder efter.
Det er ikke særligt avanceret, men virker fint.

Du kan hente det her:
http://www.secretsofwar.net/attachments/hotcut13620051914151/LPTControl.zip
Der er vedlagt kildekode m.v. så du selv kan arbejde videre på det (hvis du
har MS Visual studio).
Selve programmet kan køres fra:
/LPT Control over TCP/bin/debug/LPT Control.exe

Programmet benytter port 9050

Håber det kan bruges :)

Jeg sletter filen fra min server om et par dage, så hent det inden.

Re: Parallel port styring af motor over internet

(kan ikke svare på min forrige besked, da den ikke er kommet frem endnu).
Du skal lige være opmærksom på at programmet jeg har lavet kræver at .net
framework 1.1 er installeret (kan installeres fra Windows Update). Den siger
nok selv til hvis du prøver at starte programmet uden.

Du kan i den version du har fået ikke selv rette hvilken LPT-port der skal
benyttes på serveren, men den er sat til LPT1 som er standard hos de fleste.

Have fun :)

Re: Parallel port styring af motor over internet

Takker jeg prøver, vent lige lidt med at slette den, eller send den til
min email.
Erik

Re: Parallel port styring af motor over internet
Jeg har lavet, så jeg kan sende en sms/mail til PCen, som så udfører
f.eks 21 tænder udgang 2 (2=udgang 1=on) 20 slukker den.
brug evt. Delphi med Indy mail intergreret (free versionen af delphi har
nemlig ikke mail indbygget)

--
  Calle.

Re: Parallel port styring af motor over internet

VNC til at fjernstyre en pc der kører miniDV

VNC
http://sourceforge.net/projects/vnc-tight/

MiniDV (hent kun programmet)
http://www.tams-online.de/htmls/produkte/minidv/produkte_minidv.html

Re: Parallel port styring af motor over internet

Må jeg lige kigge på, men er det ikke overkill?
Erik

Re: Parallel port styring af motor over internet

Kommer an på........

Hvad vil du lave selv ?
Parallelportprogrammet er til fri download og vil virke med næsten hvad
som helst.

Fjernstyringsprogrammet er til fri download og virker under næsten,
hvilket styresystem du har lyst til at bruge.

Du kan selvfølgelig også købe færdige boards med TCP/IP og 8 bit
pralleleudgange.

Re: Parallel port styring af motor over internet

Hvad med følgende ?
http://www.hw-group.com/products/io_controller/index_en.html

Eller er det en for nem løsning  :-)

Mvh
Lars G

Re: Parallel port styring af motor over internet
Nej, men for dyr.
Takker for hjælpen
Erik

Site Timeline