panik. Dims tabt på gulvet

Hej gruppe.

Jeg ved godt at det her sikkert er ganske OT, men here goes:

Jeg sad her til aften og ville rense en sådan vippe-hjul-kontakt ting i
min Creative Zen Xtra (Harddisk MP3 afspiller). I den vippe-hjul-kontakt
ting sidder der en lille bitte fjeder (Jeg ved ikke helt hvad sådan en
hedder, det ligner lidt et ottetal, hvor den nederste fjerdedel er skåret
af). Jeg havde næsten sat det sammen da fjederen sprang op, ramte mig i
panden og hoppede videre til et ukendt sted. Jeg har pt. brugt 4 timer på
at finde den, og er efterhånden blevet enig med mig selv om at den er
røget ned i en sprække i gulvet eller ind under panelerne.

Er der nogen der ved om man kan købe sådanne fjedre?

Alternativt, er der nogen, der har en enorm elektromagnet, så jeg kan
suge den til mig? Eller måske en gammel højtaler??

Som sagt, jeg er fuldstændigt i panik. Hvis ikke I kan hjælpe mig, så
se venligst denne post som en sjov historie og et eksempel på at man
altid på sidde i et lille rum, uden sprækker hvor småting kan falde ned
i.

mvh
Niels

Re: panik. Dims tabt på gulvet
Det kan du formentlig godt glemme..

Den behøver vel ikke være så enorm endda, bare du kommer nok rundt med den.
Prøv også at lægge en lommelygte på siden og lys hen af gulvet, så kan du se
"ujævnhederne".

--
Vh. Peter Andersen
www.mespilus.dk/salg

Re: panik. Dims tabt på gulvet
den.
se

Helt enig, jeg har tit brugt en akvariemagnet og så kørt den hen over gulvet
i ganske lav højde...

Brian

Re: panik. Dims tabt på gulvet
Den Thu, 07 Jul 2005 00:10:59 +0200. skrev Peter A.:

Haha!!

Fundet. Lidt dagslys hjalp på synet. Men nu har jeg lært min lektie. Men
det kunne jo være man skulle investere i en magnet alligevel.

Tak for alle de gode råd

mvh
Niels

Re: panik. Dims tabt på gulvet

Min erfaring har lært mig at uanset, hvor mange forbehold man tager,
kan der altid forsvinde en fjeder. Har man et glat gulv og ikke for
meget rod kan man finde det meste igen.

Til gengæld har du nu fundet ud af, hvad en "hovsafjeder" er (skrue
skrue, liste liste vrikke lirke -> Boiiing -> fjeder væk og man siger
"hovsa" :-)

Re: panik. Dims tabt på gulvet

Hehe, det er en spændende branche det her :-))

--
Vh. Peter Andersen
www.mespilus.dk/salg

Re: panik. Dims tabt på gulvet

Jeps, jeg har mødt mange "hovsafjedre" i min tid, specielt ud fra min
hobby (find et gammelt indlæg og se min "normale" signatur).

Sendt via sunsite, da sonofons newsserver _endnu_ engang er død.
News.sonofon.dk døde 6/7-2005 klokken 03.14 og har ikke set nye indlæg
Re: panik. Dims tabt på gulvet

Nu ved jeg at du arbejder med vindmøller. Er fjedrene ikke lidt større i
sådan en fætter ?

Bo //

Re: panik. Dims tabt på gulvet

Der hedder den en "Fåååårkfjeder", fordi taber man den er det 2x75
meters kravletur ned efter den og op igen, så kan man kun udbryde
"Fåååårk". Og rammer den bilen er der skævt tag.....
(not, der er forholdsvis få fjedre i sådan en tingest)

Det er mest i vores fælles hobby jeg har mødt "hovsafjedre"....

> [...]
 > "Fåååårk". Og rammer den bilen er der skævt tag.....
 > (not, der er forholdsvis få fjedre i sådan en tingest)

Ordet Fåååkkk har for mig en speciel betydning, der skriver sig tilbage
til min tid som aktiv bjergbestiger i slutningen af 1970'erne. Jeg
vinterklatrede med en rablende gal nordmand, der havde et meget
afslappet forhold til sikring. Mange gange udbrød
               han "fuck" med norsk accent. Jeg blev tosset på ham, og
forbød omtalte ord. I mere end 4 timer sagde han ikke et ord, og da en
sikring svigtede, udbrød han "storsejl"

Bo //

Re: panik. Dims tabt på gulvet
Hej Bo

En ren Fleksness :)

Mvh Max

Re: panik. Dims tabt på gulvet

Heh... som jeg fik gjordt med en sikkerheds sele til en bil...
sppooooiiinnnggg

og så kunne man starte med at rulle op :(
Men den virker da nu... 3 timer efter

Kasper
ekspert i sikkerheds seler :)

Re: panik. Dims tabt på gulvet

Hehe, det er først rigtig sjovt, når man hører lyden, men ikke aner hvordan
fjederen ser ud...

    Mvh
        Kimjand

Re: panik. Dims tabt på gulvet

Jeg vil ikke grine. Den lille fjeder kan måske koste et par tusinde
kroner (prisen som en helt ny maskine...)

-ingen gulvtæpper. Selv om du har en magnet til at finde den med, sidder
den muligvis fast.

-når jeg reparerer finmekanik har jeg nogle små (3x5 cm) plasæsker med
låg og numre på. Altid et stykke rent hvidt papir på bordet, og en kant
rundt om, så ting ikke kan trille væk. Papiret er desuden godt at tegne
og notere på, mens man skiller tingene ad.

-du er heldig at det er en fjeder, der må formodes at være lavet af
magnetisk materiale.

-god jagt. Jeg er sikker på at du senere tager dine forbehold.

Bo //

Re: panik. Dims tabt på gulvet

Hej Niels

Du tager en støvsuger kommer en dame knæ nylonstrømpe op i røret lidt af
strømpe skal hænge uden for og ligesom trækkes lidt op af ydersiden på røret
og så sætter du det nederste mundstykke på, så støvsuger du lige i området
hvor du mener det er og så tømmer du strømpen ud på et eller andet og så
skulle den gerne komme med ud.

Hilsen

Re: panik. Dims tabt på gulvet

Hos Brinck Elektronik kan du købe nogle ret små men sindssygt kraftige
permanente magneter af neodymium-bor-typen. Der er vistnok 2 for 40 kr.

Mvh Steen

Re: panik. Dims tabt på gulvet
Hej,

Og hos Søstrene Grene kan man for 3..4 kr./stk. få køleskabsmagneter hvor
selve magneten er af samme slags :)

--
Venlig hilsen,
Søren

Hardcore magneter findes i harddiske. Jeg har selv haft held med dit
forslag... (Og når jeg engang skal være rigtig bums tager jeg til Canada
hvor alle deres penge er magnetiserbare ;-)

Hvis du er omkring Amager har jeg nok et par du kan låne...

/Anders

Site Timeline