panik. Dims tabt på gulvet

Hej gruppe.

Jeg ved godt at det her sikkert er ganske OT, men here goes:

Jeg sad her til aften og ville rense en sådan vippe-hjul-kontakt ting i min Creative Zen Xtra (Harddisk MP3 afspiller). I den vippe-hjul-kontakt ting sidder der en lille bitte fjeder (Jeg ved ikke helt hvad sådan en hedder, det ligner lidt et ottetal, hvor den nederste fjerdedel er skåret af). Jeg havde næsten sat det sammen da fjederen sprang op, ramte mig i panden og hoppede videre til et ukendt sted. Jeg har pt. brugt 4 timer på at finde den, og er efterhånden blevet enig med mig selv om at den er røget ned i en sprække i gulvet eller ind under panelerne.

Er der nogen der ved om man kan købe sådanne fjedre?

Alternativt, er der nogen, der har en enorm elektromagnet, så jeg kan suge den til mig? Eller måske en gammel højtaler??

Som sagt, jeg er fuldstændigt i panik. Hvis ikke I kan hjælpe mig, så se venligst denne post som en sjov historie og et eksempel på at man altid på sidde i et lille rum, uden sprækker hvor småting kan falde ned i.

mvh Niels

Reply to
nkh

Det kan du formentlig godt glemme..

Den behøver vel ikke være så enorm endda, bare du kommer nok rundt med den. Prøv også at lægge en lommelygte på siden og lys hen af gulvet, så kan du se "ujævnhederne".

--
Vh. Peter Andersen
www.mespilus.dk/salg

den.

se

Helt enig, jeg har tit brugt en akvariemagnet og så kørt den hen over gulvet i ganske lav højde...

Brian

Reply to
Brian Lund

Jeg vil ikke grine. Den lille fjeder kan måske koste et par tusinde kroner (prisen som en helt ny maskine...)

-ingen gulvtæpper. Selv om du har en magnet til at finde den med, sidder den muligvis fast.

-når jeg reparerer finmekanik har jeg nogle små (3x5 cm) plasæsker med låg og numre på. Altid et stykke rent hvidt papir på bordet, og en kant rundt om, så ting ikke kan trille væk. Papiret er desuden godt at tegne og notere på, mens man skiller tingene ad.

-du er heldig at det er en fjeder, der må formodes at være lavet af magnetisk materiale.

-god jagt. Jeg er sikker på at du senere tager dine forbehold.

"nkh" skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@jubii.dk...

Hej Niels

Du tager en støvsuger kommer en dame knæ nylonstrømpe op i røret lidt af strømpe skal hænge uden for og ligesom trækkes lidt op af ydersiden på røret og så sætter du det nederste mundstykke på, så støvsuger du lige i området hvor du mener det er og så tømmer du strømpen ud på et eller andet og så skulle den gerne komme med ud.

Hilsen T

Reply to
T.

Hos Brinck Elektronik kan du købe nogle ret små men sindssygt kraftige permanente magneter af neodymium-bor-typen. Der er vistnok 2 for 40 kr.

Mvh Steen

Reply to
Steen

Den Thu, 07 Jul 2005 00:10:59 +0200. skrev Peter A.:

Haha!!

Fundet. Lidt dagslys hjalp på synet. Men nu har jeg lært min lektie. Men det kunne jo være man skulle investere i en magnet alligevel.

Tak for alle de gode råd

mvh Niels

Reply to
nkh

nkh skriver:

Min erfaring har lært mig at uanset, hvor mange forbehold man tager, kan der altid forsvinde en fjeder. Har man et glat gulv og ikke for meget rod kan man finde det meste igen.

Til gengæld har du nu fundet ud af, hvad en "hovsafjeder" er (skrue skrue, liste liste vrikke lirke -> Boiiing -> fjeder væk og man siger "hovsa" :-)

Hehe, det er en spændende branche det her :-))

--
Vh. Peter Andersen
www.mespilus.dk/salg

"Peter A." skriver:

Jeps, jeg har mødt mange "hovsafjedre" i min tid, specielt ud fra min hobby (find et gammelt indlæg og se min "normale" signatur).

Sendt via sunsite, da sonofons newsserver _endnu_ engang er død.
News.sonofon.dk døde 6/7-2005 klokken 03.14 og har ikke set nye indlæg

Nu ved jeg at du arbejder med vindmøller. Er fjedrene ikke lidt større i sådan en fætter ?

Bo Bjerre skriver:

Der hedder den en "Fåååårkfjeder", fordi taber man den er det 2x75 meters kravletur ned efter den og op igen, så kan man kun udbryde "Fåååårk". Og rammer den bilen er der skævt tag..... (not, der er forholdsvis få fjedre i sådan en tingest)

Det er mest i vores fælles hobby jeg har mødt "hovsafjedre"....

Sendt via sunsite, da sonofons newsserver _endnu_ engang er død.
News.sonofon.dk døde 6/7-2005 klokken 03.14 og har ikke set nye indlæg

Klaus D. Mikkelsen wrote: > Bo Bjerre skriver: >

Ordet Fåååkkk har for mig en speciel betydning, der skriver sig tilbage til min tid som aktiv bjergbestiger i slutningen af 1970'erne. Jeg vinterklatrede med en rablende gal nordmand, der havde et meget afslappet forhold til sikring. Mange gange udbrød han "f*ck" med norsk accent. Jeg blev tosset på ham, og forbød omtalte ord. I mere end 4 timer sagde han ikke et ord, og da en sikring svigtede, udbrød han "storsejl"

Hej Bo

En ren Fleksness :)

Heh... som jeg fik gjordt med en sikkerheds sele til en bil... sppooooiiinnnggg

og så kunne man starte med at rulle op :( Men den virker da nu... 3 timer efter

Kasper ekspert i sikkerheds seler :)

Reply to
Repzak

Hardcore magneter findes i harddiske. Jeg har selv haft held med dit forslag... (Og når jeg engang skal være rigtig bums tager jeg til Canada hvor alle deres penge er magnetiserbare ;-)

Hvis du er omkring Amager har jeg nok et par du kan låne...

/Anders

Reply to
Anders F

Hehe, det er først rigtig sjovt, når man hører lyden, men ikke aner hvordan fjederen ser ud...

Mvh Kimjand

Reply to
Kim Johan Andersson

Hej,

"Steen" wrote in news:42cce8ce$0$4426$ snipped-for-privacy@dread11.news.tele.dk:

Og hos Søstrene Grene kan man for 3..4 kr./stk. få køleskabsmagneter hvor selve magneten er af samme slags :)

--
Venlig hilsen,
Søren