Panasonic NV-FJ610 fejler efter 'båndsalat'...

Hejsa!

Min Panasonic VCR modelnr. NV-FJ610 ville ikke afspille et gammelt
videobånd, og da det skulle spyttes ud slap maskinen ikke båndet. Jeg hev
lidt i kasetten og kunne høre at båndet blev rullet ud af kasetten. Flåede
låget af skidtet, pillede båndet af en lille hvid rulle og tog båndet ud. Nu
tager den bare imod et bånd og begynder at spole det frem med ca dobbelt
hastighed - den viser ikke i displayet at den spoler. Trykker man Play
kommer der intet billede men den spoler bare båndet frem ad med samme
hastighed. Spol frem/tilbage/stop ændrer ikke på at båndet bare står og
bliver spolet frem. Altså så snart man stopper båndet i maskinen står den
bare "spoler" fremad :(
Slukker man (standby) spoler den stadig båndet frem! Det er ikke altid den
vil ejecte båndet når man beder den om det - 230v-kablet ud og i igen
hjælper dog...

Hvad hulen er der sket med maskinen?

Re: Panasonic NV-FJ610 fejler efter 'båndsala t'...
Hej!

Først og fremmest bliver den forvirret over det eksterne lys du giver den. Sådan
er det (desværre) med de Panasonic videomaskiner jeg har set...

Prøv evt. at afspille et andet bånd efter du har sat låget på igen.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Panasonic NV-FJ610 fejler efter 'båndsalat'...

Ja det tænkte jeg også og prøvede et andet bånd med låget på maskinen. Det
ændrer ikke på situationen :(

Jeg prøver lige et 3. bånd, og med låget på :)

Re: Panasonic NV-FJ610 fejler efter 'båndsala t'...
Hej!

Ok. Nu er der jo sikkert også noget galt med maskinen, men det med lyset har
drillet mig tidligere :(

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Panasonic NV-FJ610 fejler efter 'båndsalat'...

Efter en pause og låget på så fungerede det igen. Kassetten er desværre lidt
defekt - hvis det spoles helt tilbage, så kan det hverken spole frem,
tilbage, afspille eller noget :( Men andre bånd vil den gerne spille...

Re: Panasonic NV-FJ610 fejler efter 'båndsala t'...
Hej!

Hmm, man kan da håbe :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader