PAL, NTSC, component

Jeg ved ikke om dette er den rigtige gruppe, men jeg prF8%ver alligevel.
Jeg er i USA og har kF8%bt en nintendo wii. Den kF8%rer selvfF8%lgelig 110
V, men det er der jo mange lF8%sninger pE5%, at fE5% lavet om til 220. Det
er for sE5% vidt ikke problemet.

Problemet bestE5%r i, at de jo herovre kF8%rer NTSC, og ikke PAL som
derhjemme. SE5% vil jeg hF8%re, om jeg kan nF8%jes med at kF8%be et
"Component" kabel, og sE5% ikke tE6%nke mere pE5% det, eller skal der andet
til. Skelner "component" formattet ogsE5% mellem PAL og NTSC?

Fjernsynet som den skal kF8%re pE5%, er et Samsung fra sidste E5%r(jeg kan
ikke huske modellen), men jeg syntes ikke at jeg kan finde oplysninger
om, at samsung kan kF8%re NTSC?

Gode rE5%d modtages med kyshE5%nd, da jeg nok mE5% sande, at jeg var lige
hurtigt nok med at kF8%be dette herover.

PE5% forhE5%nd tak

Christian Rasmussen

Re: PAL, NTSC, component

Hej Christian

NTSC anvendes normalt sammen med 60Hz halvbilledfrekvens. SĂĄ det er nok
sværere at finde sådanne TV i Danmark.

Men du kunne stoppe signalet ind i en PC (jeg har ikke prøvet noget af det):

PCI-TV tuner:
http://hifisalg.computersalg.dk/produkt.html?varenummer16%1684&SamleMenuID=&gruppe90%9&Extended=&SiteID=3&Show_description=0&serie=&producent=hauppage

USB-2 tv-tuner:
http://hifisalg.computersalg.dk/produkt.html?varenummer17%5850&SamleMenuID=&gruppe90%9&Extended=&SiteID=3&Show_description=0&serie=&producent=ProlinkMicrosyste

-

Se DVD eller video på PC-skærmen:
http://www.danbit.dk/produkter/1514.phtml

Et stykke nede:
PC « TV omformer til PAL/NTSC:
http://www.danbit.dk/produkter/1513.phtml

hilsen

Glenn

Re: PAL, NTSC, component

ja det gør det... enten er et signal i PAL eller NTSC format... uanset om
det bliver sendt via RF (antenne), component eller RGB (scart)

Rasmus
Re: PAL, NTSC, component

Kun hvis dit fjernsyn understøtter NTSC, eller din Wii kan sættes
op til at spytte PAL ud.

Mht Wii, sĂĄ fĂĄr du nok et problem med at afspille en del PAL spil i
din NTSC-US maskine, jf
http://wiki.gbatemp.net/index.php?title=Wii_Region_Patcher_Compatibility_List

//michael

--