Pærer til bilradio

Hej Gruppe

Jeg har skilt min Volvo Radio model SC-805 ad for at skifte pærerne i
displayet. Der er 5 stk, viste det sig, men kun 2 af dem virker.

Mit spørgsmål er kort og godt: Hvor skaffer jeg sådanne pærere, og hvad
hedder de når jeg nu skal spørge efter dem.

De ser således ud:
http://www.pc8.dk/billeder-andre/sc805-paere.jpg
(den blå gummidut kan genbruges, så det er bare alm. hvide pærer jeg
mangler)

Anyone ?

MVH Peter C:

Re: Pærer til bilradio

Det nemmest var nok at medbringe pærerne til et aut. Volvo-værksted.
Kan selve pæren tages ud af holderen/fatningen - eller er det en samlet
konstruktion?
Hvad er målene ca. på selve pæren?
Vh. Jens

Re: Pærer til bilradio

Jeg HAR overvejet at spørge hos Volvo, men det var noget af en krig at
skille radioen ad, for at finde ind til pærene, så jeg har en mistanke om at
det ikke er noget man normalt skifter, og dermed ikke har som reservedel.
(Det vil dog alligevel blive prøvet på mandag)

Pæren bør vel på en eller anden måde kunne tages ud af holderen, men jeg
tror den er limet i på en måde, for den slipper ikke "frivilligt". HVIS man
kan få dem færdigmonteret i holderen vil jeg klart foretrække det.

Selve pæren er vel 3 mm høj, og total-højde er ca 5 mm (en stor del af pæren
sidder nede i fatningen)
Diameteren på fatningen er nok ca 6 mm

MVH Peter C:

Re: Pærer til bilradio

Synes ikke lige jeg har set dem før, så jeg kan desværre ikke hjælpe dig.
Forsynes de med 12V ?

Hvis det var mig, ville jeg modificere med "klare" lysdioder i stedet, det
burde være til at lave.
Så behøver du sikkert aldrig skifte det igen.
/Jens

Re: Pærer til bilradio

Ligner det ikke dem der er her?
http://www.matthewsvolvosite.com/volvo_radio_bulb_replacement.php

Det ser ud til man skal forbi en Honda forhandler for at finde dem..

Der er nogle lidt bedre nærbilleder af dem her:
http://forums.swedespeed.com/zerothread?id69%691

Mvh.
   Mikael.

Re: Pærer til bilradio