pære udskift i gammel projector

hejsa, jeg har købt en gammel slæde af en projector (sanyo plc-100) og den
virker fint nok bortset fra små pixelfejl i bunden af billedet, men
problemet er at jeg ikke ved hvor mange timer der er tilbage i pæren og jeg
syntes ikke at jeg vil ud og ofre 219$ på en ny...

så jeg har været ude og købe en 150w 230v halogen pære som nemt kan "fuskes"
i den eksisterende parabol, men problemet kommer når jeg piller strømstikket
fra til den originale pære (150W Metal halide) så slukker projectoren igen
after ca 1 min, det er jo nok strømforsyningen til pæren der slår fra fordi
den tror pæren er sprunget...

er der en måde man kan snyde den til at tro at der er en pære i, eller måske
helt pille strømforsyningen ud/slå fra?

og ja jeg er godt klar over at farverne ikke bliver rigtige med en
halogenpære, men det skal jo prøves ;c)

jeg har fundet pæren her:
http://shopping.netsuite.com/s.nl/c.ACCT123488/sc.2/category.2452/.f

hilsen flemming ebbesen

Re: pære udskift i gammel projector

Måske, men det kunne også skyldes at den bliver for varm. Hvis du i
andet forsøg får mindre tid så tror jeg det er det.
Det kan skyldes at mindre lys/varme kommer ud den rigtige vej. Hvis
den f.eks. ikke er pladseret rigtigt i parabolen eller hvis
luftstrømmen bliver bremset.

-Bjarne

Site Timeline