Packard Bell Fladskærm

Denne skærm skal forsynes med 12 VDC. Strømforsyningen er blevet væk!
Den var forbundet til monitoren via et jack stik.
Er der en der ved hvordan polariteten er i dette stik??
Eller anternativt ved om mn jan finde ud af det ved at måle med et
multimeter på
monitorens stik?
Der er 50% chance. Rød eller sort.

På forhånd tak

mvh Poul

---
Re: Packard Bell Fladskærm

Hvis du nu ohmer melllem et stelpunkt et eller andet sted, hvor du kan
se noget blik/jern stikek ud af monitoren og op til de to ben på
stikket. Hvad måler du så ?

Re: Packard Bell Fladskærm

Er manualen også ?
Det kunne være at der står noget !!

Re: Packard Bell Fladskærm

Stel benet er med 95% procent chance det inderste ben på stikket, men du
ka gøre som Klaus siger og ohme mellem stikket og en metal plade :)

--
Anders W. B.
2års Elektronik fagtekniker lærling

Min erfaring er nu stik modsat.
At midterbenet i 95% af tilfældene er + og kappen -.

Uffe

Re: Packard Bell Fladskærm

Det er godt set. Jeg måler 0 ohm mellem stel på vga stikket og sidebenet på
stikket. Det må betyde at
midterbenet er positivt.

Og ja - manualen er også væk. Jeg har købt monitoren hos elgiganten til
stærk nedsat pris fordi der ikke var strømforsyning/manual med.

Nu skal jeg bare finde en. Monitoren bruger jo 4 ampere så det er en større
strømforsyning der skal til.

Tak for hjælpen.

mvh

Poul

---
Re: Packard Bell Fladskærm

Højst sandsynligvis - ja

En aflagt PC strømforsyning ?

Re: Packard Bell Fladskærm

Helt rigtigt!

Sådan en havde jeg og den afgiver 30A på 12volten.

Så jeg brugte lidt tid på at finde ud af hvordan den var konstrueret, lagde
Power On til ground
og vupti- voldsomt meget 12 volt.

Tak til alle for de gode råd.

mvh