Packard Bell Easynote F7310 kan ikke starte

Hello NG! Nu prøver jeg lige her i den lidt mere tekniske nyhedsgruppe.
(For en uge siden havde jeg postet i hardware.baerbar gruppen uden at få
svar)

Jeg sidder her med en Packard Bell Easynote som er helt dødt.
Den kan ikke starte. Ikke det  mindste bip eller noget.
Modellen hedder MIT-TIT-N ifølge bagpladen.
Ellers så står der Easynote F7310 på den.

Fakta: Den grønne lysdiode på powerledningen lyser.
Ingen lamper på den bærbare lyser når man sætter kablet i den.
Batteriet hedder BP-8X99
Den kan heller ikke starte med strømkablet sat i og batteriet afmonteret.

Hvad kan der være galt? Har den model nogen typiske fejl?
mvh NJ

Re: Packard Bell Easynote F7310 kan ikke starte
Hej.

Jeg er ikke den store ørn til bærbare, men jeg prøver at råde dig.
Resultatet afhænger jo meget af reparatørens tekniske indsigt. Men jeg ville
se efter en afbrændt sikring.
Det vil nok kræve at computeren skal åbnes. Lad os se om der ikke er een der
ved mere om det end jeg.

--
MVH
Finni

Re: Packard Bell Easynote F7310 kan ikke starte

Jeg har den åbnet. Og fundet en sikring i nærheden af strømstikket. Den
virker. Men det ser ikke ud til der kommer strøm på benene hvor batteriet
bliver clicket ind.
mvh NJ

Re: Packard Bell Easynote F7310 kan ikke starte

Hvis ingen her kan hjælpe dig, kunne du prove i en gruppe, der hedder
noget i retning af dk.edb.hardware.baerbar

Bo //

Re: Packard Bell Easynote F7310 kan ikke starte

Der prøvede jeg til starte med, uden at få svar overhovedet. Håbede på at
nogle af de guruer (Ole Geisler) her kunne hjælpe.
mvh NJ

Re: Packard Bell Easynote F7310 kan ikke starte
Well, da min bærbare opførte sig sådan var motherboardet steget af  =
genbrugsstationen/lossepladsen da reparation er lig nypris...håber du er
sluppet billigere! - mvh JOB

Re: Packard Bell Easynote F7310 kan ikke starte

Den er ikke helt opgivet endnu.....
mvh NJ

Re: Packard Bell Easynote F7310 kan ikke starte

Prøv at måle om der er spænding på stikket du sætter ind i pc'en.

Hint: Hvis ledningen har været viklet omkring strømforsyningen kan
ledningen være knækket indvendigt,

--
Med venlig Hilsen
Christian Treldal

Det er gjort. Der er omkring 19, 5 V der
Også helt inde på printpladen. Målt ved den første sikring....
mvh NJ

Site Timeline