P Kanal MOSFET uden body diode !?

Hej !

Jeg har et mindre problem (nu igen hehe) min lade kreds (ADP3820 fra Analog)
kræver sådan en transistor her:
http://www.fairchildsemi.com/ds/ND/NDP6020P.pdf
dette er en "P-Channel Logic Level Enhancement Mode Field Effect Transistor"
men mit problem er at den interne body diode dræner strøm fra Source til
Drain når spændingen på Source er større end Drain.

Kan man få en logik level fet (der især virker i området fra 3-5V) som ikke
har denne diode ? - huset skal være D2PAK (TO-252)

Jeg har klugget Farnell kataloget igennem uden at finde noget kan det passe
at der ikke laves en FET uden den sure diode ?

M.v.h.
Lasse

Re: P Kanal MOSFET uden body diode !?

Jeg mener at friløbsdioden er en del af "chip-konstruktionen".
Dvs. den er med i chip'en.

Det er den i de N-kanal typer jeg er stødt på i tidens løb. Og det
gælder dermed sikkert også for P-kanal.

Du kan undgå den ved at koble en diode i serie. (Det giver jo dog lidt
mere tab)

Hvis man kan købe Mosfet uden friløbsdioden vil jeg mene at der er
koblet en diode i serie.
(Inde i huset, så man stadig kun har 3 ben udadtil)

Mvh. Jørgen

Site Timeline