Overvågning

Der er desværre en på min arbejdsplads som har stjålet penge fra min
jakkelomme gennem det sidste år, jeg har imidlertid hele tiden troet at det
bare var mig som var ved at blive senil og ikke helt havde styr på mine
penge, men her sidste gang var det et meget stort beløb som forsvandt, og
der er absolut ingen tvivl om at der er tale om tyveri.

min jakke hænger i mit skab ligesom alle de andres i deres, og jeg kunne
selvfølgelig bare tage og låse mit skab, men det er en rimelig lille
arbejdsplads hvor alle kender og stoler på hinanden, og jeg er kommet dertil
at jeg vil vide hvem vedkommende er.

Jeg forestiller mig at jeg monterer et videokamera i en taske som bliver
stillet ind i skabet, og som starter med at optage når døren åbnes, og
slukker igen efter ex 30 sec, men hvordan ville i lave "start / sluk"
mekanismen ?

Gode råd og ideer modtages gerne.

Med venlig hilsen
Michael Sørensen

Re: Overvågning

Simpelt og nemt: en lyssensor.

Klaus

Re: Overvågning
Infrarød sender modtager. Brinck har byggesæt til dette.

Re: Overvågning
Hmmm, joe, Men hvordan skulle den starte og slukke kameraet ?

Michael Sørensen

Re: Overvågning
Der bliver du nød til at åbne videokameraet og lodde et par ledninger på.

Ellers kan du bruge en webcam og en computer. Her kan et program hele tiden
kører og analysere billedet. Når der er bevægelse starter det med at optage.
Der findes et prg. der kan dette, men jeg kan ikke lige huske hvad der
hedder. Vender tilbage hvis jeg finder det.

bliver

Re: Overvågning
Jeg kender godt programmet, det hedder Gotcha eller noget i den retning, der
findes sikkert flere, problemet er at der så også skal være en laptop nede i
tasken, og så bliver der jo nok plads problemer sammen med bly akkumulatorer
til det meget strømforbrug.

Med venlig hilsen
Michael Sørensen

tiden
optage.
og
sluk"

Re: Overvågning
Joe, det var jo også derfor at jeg syntes at ideen med tasken var god, her
kan alt jo laves klart hjemmefra og tasken stilles bare ind i skabet uden
andre dikkedarer.

Tænd og sluk mekanismen kunne så være http://www.oms.shopbasic.dk /
Kontrolbox video RV-200 som automatisk Starter og stopper videoen når der er
bevægelse foran kameras sensor, så skal der bare sluttes en pir sensor til,
forudsat at den også kan anvendes sammen med mit Sony video kamera.

Ellers er der jo også dette her system, http://www.ehem.com/pdf/XCAMPIR.pdf
men det er jo ikke gratis, og han her allerede kostet mig en del.

Ellers andre ideer ?

Med venlig hilsen
Michael Sørensen

Re: Overvågning

Jo det kan det, men det jeg var i tvivl om var om dets IR system også duede
til mit kamera, men det kan vel komme an på en prøve.

Med venlig hilsen
Michael Sørensen

Re: Overvågning
Hej,
Trist at dine penge forsvinder :-(

1. Lad værre med at friste vedkommende
2. Kaliumpermangenat - giver farvede fingre på personen der "låner" penge.
(Det farver RET kraftigt, så det er nok en dårlig ide hvis pengene ligger i
en jakkelomme.

Mvh,
Egon Sørensen

Re: Overvågning
Hmm, Ja det havde jeg egentligt tænkt på, jeg har noget meget kraftigt revet
pigment som bruges til tatoveringsfarve, og det er virkelig meget, meget,
kraftigt farvende, hvis du får det på fingrene i pulverform kan det tage
flere dage før det er vasket af, Jeg havde overvejet at lægge et par sedler
i en pung, og så fylde den med farvestof og lægge den i min lomme, det
sammen med videooptagelsen fra skabet ville være temmeligt belastende efter
min mening.

Anyway, jag tror at jeg vil bruge min Sony videooptager, da den kan starte
og slutte optagelsen med den tilhørende fjernbetjening burde uden problemer
kunne startes med en IR "VCR controller" til 800 kr, eneste problem er at
den ikke kan blive stående i stand by mode i mere end et par minutter,
derefter slukker den af sig selv, men , hvis jeg slukker for strømmen til
den, og derefter sætter det til igen, starter den igen op i stand by mode,
det betyder så at jeg vel i virkeligheden kan sætte en pir alarm (batteri
drevet) af den type som man bruger til at tænde udebelysning med til at
tænde for strømmen til kameraet, og derefter et forsinkelses kredsløb på ca
5 sec (for at give kameraet tid til at starte op) til at give signal til VCR
controlleren om at starte optagelsen på kameraet, efter ex 180 sec kommer
stop signalet, og efter ex 200 sec slukker PIR sensoren for strømmen indtil
nye bevægelser bliver detekteret.

Forudsat at VCR controlleren kan håndtere IR koden til kameraet skal jeg
bare lave et simpelt forsinkelses kredsløb, eller hyr ?

Flere ideer ?

Med venlig hilsen
Michael Sørensen

Re: Overvågning
Nå, Ja så er der jo også denne her,
http://www.ehem.com/index.asp?product88% er der nogen som har praktiske
erfaringer med hensyn til rækkevidde, billed kvalitet, m,m.

Med venlig hilsen
Michael Sørensen

dertil

Re: Overvågning
BTW

Har du (i) set at harald nyborg har et lille videokamera, som bruger
smartcards til 500 Kr. ??
Det ka man f.eks, bruge til en sådan opgave...

Bjarne

kunne
bliver

Re: Overvågning
Nixen den havde jeg ikke set, tak for tippet.

Michael Sørensen

Re: Overvågning
Er det Mustek VIDEO/DIG./PC KAMERA DV3000 til kr 1498.-  Bestil nr  1308 du
tænker på ?

Jeg kan ikke umiddelbart finde andre

Med venlig hilsen
Michael Sørensen