Overførsel af billeder fra digitial camera

Hej i gruppen.

I mangel af bedre vidende, har jeg sendt denne til både dk. teknik og
dk.foto.

Jeg er ved at bestille et billigt digital kamera på Nettet. Skal kun bruges
til at tage billeder af diverse stumper og stykker, der lejlighedsvis sælges
online (Blå avis m.m.) - desuden vil børnene synes at det er sjovt at se dem
selv på computeren i ny og næ.
Jeg har et Pentax spejlrefleks når de _rigtige_ billeder skal skydes.

Mit spørgsmål er nu - ved køb af sådan en tingest, er der altid kabel eller
andet med til at overføre billederne med?
Eller hvordan foregår det i praksis - har måske en ide om at det også kan
gøres via en memory stick (som jeg har i forvejen) via USB på kameraet..?

På forhånd tak

Re: Overførsel af billeder fra digitial camera

eller

Alle dem jeg har mødt, både billige og dyre har været med kabel og
software så billederne kan overføres til PC og de fleste har så tilmed
den mulighed at kameraet kan bruges til filmkamera på PC'en, og f.eks
modellerne fra Canon kan vise billederne på TV'et også.

Mvh Max

Re: Overførsel af billeder fra digitial camera

Hej igen

Tak for svaret :-)

Ncc

Re: Overførsel af billeder fra digitial camera

Det er vist standard at der medfølger det nødvendige for at overføre billeder
til computer. Personligt foretrækker jeg at tage hukommelseskortet ud og
sætte det i en kortlæser tilsluttet en USB-port på computeren. Fakta havde
en kortlæser, der kunne læse 8 forskellige typer hukommelseskort for nogen
tid siden til kr. 100,-.

Det er måske værd at tjekke, at kameraet har makrofunktion, dvs kan tage
billeder tæt på, til dit brug.

De helt billige kameraer har hverken makro eller udtagelige hukommelseskort.

--
Cubus
http://cubus-adsl.dk /

Re: Overførsel af billeder fra digitial camera
Personligt foretrækker jeg at tage hukommelseskortet ud og

Hmm har kontakt terminalerne på disse Flashkort godt af den slidtage der
opstår ved at tage dem ind og ud af en kortlæser igen og igen ? tror sku de
bliver godt slidte af den anvendelse ?! Så jeg foretrækker at lade kortet
sidde i kameraet og så lade det emulere diskdrev...så er det bare at kopiere
billederne fra et drev til et andet....slider ikke på noget :) nå jo USB
stikkene :) men de er vel lavet til det ?!

Re: Overførsel af billeder fra digitial camera

Nej typisk har de en levetid på omkring 100.000 "ind og ud"

Ja, godt og vel samme antal "ud og ind" som kortene.